17-01-07

MediaMarkt

Vandaag kan er nog eentje bij...

Een goed jaar geleden hadden we een nieuw foto apparaat nodig. Gezien het beperkte budget dat we toen hadden besloten we naar Media Markt te gaan. We zagen direct verschillende toestellen in superpromotie, die ons wel aanstonden. We vroegen dus raad aan de verkoper, die ons een bepaald toestel bijzonder aanbevoor. We kochten het meteen.

Echter, na +/- 14 dagen gebruik functioneerde het reeds niet meer. Maar, geen nood... Bij Media Markt heb je zo iets als een gratis dienst na verkoop. Wij dus terug naar de winkel. Na zowat een uur aanschuiven komen we bij een bediende die ons zegt dat het toestel binnen moet voor herstelling. "Het zou wel een week of 2 kunnen duren voor het terug komt, maar we houden U op de hoogte"zei hij. Na 3 weken niets gehoord te hebben bellen we terug en dan krijgen we te horen dat ze nog geen nieuws hebben en dat er wat vertraging op zit. Ik stel dus voor dat ze me gewoon een nieuw geven, maar dat was onmogelijk. vanaf dat moment bel ik ongeveer om de 4 dagen naar de dienst na verkoop (dit betekent natuurlijk eerst iedere keer naar 45 min wachtmuziek luisteren) en telkens stuurt men mij wandelen. Na een maand of 3 krijg ik uiteindelijk een manager aan de lijn, die me belooft er achter te zitten. Het is uiteindelijk pas na 6 maand zagen, aandringen, dreigen... dat de manager ons een nieuw toestel voorstelt. Het nieuwe toestel was duurder en van betere kwaliteit. En na 5 maand maakt het nog steeds mooie foto's.

indien men dit van bij het begin gedaan had, had ik niet op vakantie moeten gaan met een wegwerpapparaat, had ik geen uren verspoild aan telefoon en aan de balie van de dienst na verkoop en was Media Markt waarschijnlijk niet in deze rubriek gekomen. Spijtig genoeg heb ik nog van veel andere kanten ook dit soort commentar gehoord. Ik betaal in elk geval liever iets meer, maar dan met een serieuze garantie.

 

Groetjes,

19:19 Gepost door Eric in Media Markt | Permalink | Commentaren (10) | Tags: foto apparaat |  Facebook |

Commentaren

bedankt voor jouw reaktie op mijn blog,jouw blog is echt interessant om weten!!groetjes brigitte

Gepost door: brigitte | 18-01-07

ja ik herken het allemaal. Bij ons moest een toestel terug naar philips maar volgens mediamarkt waren ze het na al die maanden nog steeds niet komen halen. Na een telefoon van ons naar philips zelf bleek dat ze het niet wilden meegeven en dat ze er al verschillende keren geweest waren. Met dit nieuws trokken we terug naar mediamarkt en liueten hen opnieuw hun verhaal doen. Toen we ze het telefoonnummer van philips gaven werden ze wel wat bleek. Het toestel bleek gewoon "verloren" te zijn. Indien we niet zelf iets hadden ondernomen zouden ze ons nog steeds aan het lijntje aan het houden zijn.

Gepost door: beesken | 19-01-07

Dat weet je op voorhand als je bij zulke ketens iets gaat kopen. Betaal liever wat meer en dan krijg je ook service!!!

Groetjes
Paul

Gepost door: Paul | 21-01-07

nooit meer mediamarkt Mijn zoon kocht een portable; na veel aanschuiven aan de dienst naverkoop en vele telefoontjes hebben ze vastgesteld dateen disk stuk is, terug weg voor 6 - 8weken. Volgende maal bij de PC boer om de hoek, daar krijg je service met ee nvriendelijk woord

Gepost door: martin | 06-09-07

Nooi meer Media Markt !!! Begin maart heb ik een gps Garmin gekocht, één van de duurste uit de reeks.  Thuisgekomen ben  ik onmiddellijk dit toestel gaan uitproberen.  Groot bleek m'n ongenoegen toen het klavier niet werkte.  Ik wou m'n thuisadres ingeven en als ik de "B" van België wou intikken, verscheen er een "A" op het scherm.  Voorts verschenen alle landen op het scherm die met een "A" begonnen en kon ik dit onmogelijk wijzigen.  Na een paar dagen en veel rondvragen zei men mij dat ik het scherm moest kalibreren !!! Hierna werkte het klavier.  Nu kon ik eindelijk m'n gps uitproberen ! M'n eerste rit ging naar Dilsen.  Thuis heb ik de bestemming ingegeven en eindelijk op weg naar Dilsen !!! We waren al zo'n 10 minuten onderweg en m'n GPS was nog steeds aan het zoeken naar satellieten !!! Ik heb m'n wagen langs de weg geparkeerd - ben buiten in de regen gaan staan met m'n GPS in m'n handen om toch beter kontakt te kunnen maken met de satelliet maar ...  noppens .... geen contact.  Dan maar verder naar Dilsen gereden ahv een oude wegenkaart van de Aldi !!!  Eens op de bestemming in Dilsen aangekomen begon plots m'n GPS te werken .. en ik blij natuurlijk !!! Wow ... na 1 uur rijden eindelijk satelliet ontvangst !!! De volgende dag moest ik  in Westerlo zijn en kon ik weer gebruik maken van m'n GPS !!! De bestemming ingegeven en hup ... we konden vertrekken !!! Na 1 uur rijden nog geen satellietontvangst !!! Ik was razend !!! Diezelfde week ben ik na de servicedienst gegaan van Media Markt en heb m'n verhaal gedaan !!!! Groot was m'n verbazing dat men mij vroeg welke wagen ik had en of ik zonnewerende ruiten had in m'n wagen, want dan zou de GPS gestoord kunnen worden !!! Men heeft toch eens naar m'n GPS gekeken en men zei dat het probleem veroorzaakt werd doordat de simulator aan stond.  Deze moest uit staan.  Ik blij dat eindelijk dit probleem opgelost was en reed naar huis.  Het volgende weekend m'n gps uitgeprobeerd en hetzelfde probleem !!! Na 1 uur eindelijk satellietontvangst die dan telkens uitviel.  Diezelfde week nog maar eens terug naar media markt .  Deze keer ging ik niet naar de servicedienst maar naar een verkoper in de winkel.  Deze persoon was heel vriendelijk & behulpzaam.  Hij vertelde me dat dit probleem nogal eens voorkwam en zei me dat ik naar de website van Garmin moest surfen om te kijken of er updates waren voor de software en dat ik die moets downloaden.  Hij was er 200% van overtuigd dat dan het probleem zou opgelost zijn.  Ik vroeg hem  wat er zou gebeuren als het probleem zich dan nog zou voordoen en hij zei me ik dan een ander toestel zou krijgen want dat het dan om een productiefout zou gaan.  Opgelucht reed ik naar huis en ben thuis onmiddellijk aan de slag gegaan met het downloaden van de software.  Groot was m'n verbazing dat m'n toestel nog steeds niet correct werkte.  Ben gisteren voor de derde keer met m'n toestel naar de MM geweest.  Maar ... ik heb nog steeds geen ander toestel !!! Nu waren hun argumenten dat de 2 weken van de omruilgarantie al verstreken waren (ik ben elke week al daargeweest) - omdat ik software had gedownload konden ze het toestel niet meer teruggeven aan Garmin (ze hadden me zelf gezegd om dit te doen !!!) .  Daarna zijn ze met m'n GPS de winkel ingegaan en bij hun terugkomst zei men me dat het toestel perfect werkte !!! Wel ... ik ben ook op de hoogte van alle technieken die men toepast in winkels om bv.  een goede ontvangst te hebben enz..  Bij de stand van de GPS'en is er een antenne op het dak geplaatst met een zender !  Natuurlijk hebben ze daar een goede ontvangst !!!  Na veel ditjes en datjes heeft de persoon me gezegd dat hij de GPS zou uitproberen en dat hij me iets zou laten weten ... Spijtig genoeg ken ik z'n antwoord nu al .... !!!!!   Maar ik vraag toch niet het onmogelijke ?  Ik wil enkel dat m'n GPS werkt - ik vraag m'n geld toch niet terug ?  Wat heeft MM te verliezen als ze me aan ander toestel geven ?Is er echt niets te doen aan  deze wanpraktijken van MM ???!!!  Dit is ook een vorm van oplichten !!! NEEN - MIJ ZUL JE NOOIT MEER ZIEN IN MEDIA MARKT !!!!!!!!!!!!!!!!

Gepost door: bieke | 30-03-08

MediaMarkt, ik ben toch niet gek? Inderdaad, ik ben niet gek!

Ik kocht twee jaar geleden een dvd-speler bij MM (in Antwerpen). Na slechts enkele maanden ontstond er een defect waardoor hij absoluut niet meer werkte. Ik ging terug naar MM en, na een uur aanschuiven voor het sevice-center, mocht ik mijn dvd-speler afgeven voor reparatie. Na drie maanden (!) werd ik opgebeld met de boodschap dat ik mijn dvd-speler mocht ophalen.

Enkele weken later kreeg mijn toestel hetzelfde defect...terug aanschuiven in het service-center dus. Na enkele maanden belde ik MM (betaalnummer voor de klantenservice!) op met de vraag of mijn toestel al gemaakt was. Men vertelde mij op een niet al te vriendelijke manier dat ik nog wat geduld moest hebben en dat ze me zelf wel zouden laten weten wanneer ik mocht langskomen.

Nadat ik mijn toestel een half jaar (!) kwijt was, ben ik in het service-center gaan vragen hoe het nu eigenlijk zat. Met als resultaat: "Jah, oei, da's wel lang wachten. Ik zal eens kijken. Euh. We zijn uw toestel kwijt." Heuh? Ik kreeg geen sorry, maar wel een aankoopbon voor het bedrag dat het toestel op dat moment nog waard was. (Zo'n 250 euro minder dan de aankoopprijs voor een toestel dat ik bijna een jaar geleden kocht, maar dankzij MediaMarkt slechts een tiental weken in mijn bezit had!) Ik heb mijn aankoopbon opgekocht en ik ben nooit meer in MediaMarkt binnengeweest.

Dat toestellen stukgaan kan niet (alleen) de schuld zijn van MM, maar hun service "suckt"!

Gepost door: Steffie | 21-07-08

oef , ben ik blij dat ik de recenties heb gelezen

Gepost door: peeters gustaaf | 26-05-10

Een 6tal jaar geleden mijn allereerste pc gekocht in media markt. Na 2maanden heeft de cd laser het begeven. Tuurlijk nog onder garantie en binnen gebracht bij de dienst na verkoop van media markt. Ze zeiden, ja tegen het einde van de week kan je hem komen ophalen. Einde van week, aah we hebben geen tijd gehad. We hebben de pc naar de fabriek gestuurd. Ah bon, nog eens een 2-tal weken wachten. Na 2weken, ik sta er weer. Blijkt mijn pc niet terug te zijn en vertellen ze mij doodleuk dat ze hem niet vinden in het traceersysteem. Ik heb ze 24u gegeven om mijn pc te vinden.. Dag erna zeggen ze mij, we vinden hem niet meer terug. Ik wou de manager spreken, ze wouden niet dat ik hem zag. Toen heb ik gezegd aah zo zit da, ik bel naar test aankoop en de vrt. Want ondertussen liep mijn internet abonnement verder en ik heb een maand geen internet gehad. Binnen de 5min was de manager beneden. Hij zei jaah dat gebeurd wel vaker want we werken met interims en ploegensysteem. Dus het een team weet niet wat de ander doet! Ik compleet geschrokken van zo'n INCOMPETENTIE!!!Uiteindelijk heeft de manager besloten dat ik een nieuwe pc mocht kiezen voor de prijs die ik ervoor betaald had + anti virus (om internet abo te compenseren). Sindsdien KOOP ik NOOIT meer een pc in media markt!Dit voorval heeft plaats gevonden in de media markt van Koekelberg.

Gepost door: g | 26-07-10

Bij mij hetzelfde, met een wasmachine van bijna 1.000 euro. ik heb omruilgarantie binnen 8 dagen. ben al drie dagen aan het bellen ... tevergeefs dan toch ...

Gepost door: marina | 15-02-12

Bij mij hetzelfde, met een wasmachine van bijna 1.000 euro. ik heb omruilgarantie binnen 8 dagen. ben al drie dagen aan het bellen ... tevergeefs dan toch ...

Gepost door: marina | 15-02-12

De commentaren zijn gesloten.