31-01-07

Château d'Ax... Vervolg

Beste lezer,

 

Als er goed nieuws is mag dit ook wel aangehaald worden...

Ik heb namelijk net een bericht gekregen, ten gevolge van een klacht die ik had ingediend bij de dienst na verkoop van Château d'Ax na ons eerder beschreven avontuur met ons lederen salon.

Men heeft beslist ons 50€ schadevergoeding terug te betalen. Dit om de kosten te compenseren die we gemaakt hebben doordat we 3 keer de wegsignalisatie hebben moeten betalen. Kleine, maar in elk geval faire geste die een deel van de frustraties goed maakt.

 

Groetjes

19:06 Gepost door Eric in Château D'Ax | Permalink | Commentaren (3) | Tags: lederen salon |  Facebook |

22-01-07

Linken?

Beste lezer,

 

Reeds een week is deze blog nu on line en de teller staat nu op 99 bezoeken. Eigelijk al meer dan verhoopt, dus, hartelijk dan voor diegen die al geweest zijn en welkom voor de nieuwen...

Ik wacht echter nog steeds op de eerste cases die jullie zelf hebben meegemaakt. Ik wil die hier met veel plezier plaatsen. Aarzel dus niet jullie verhaal door te mailen.

Diegenen die hun blog willen linken aan de mijne, kunnen altijd hun URL doorsturen. Indien jullie de mijne plaatsen plaats ik die van jullie. In deze blogwereld is wederzijdse hulp (promotie) natuurlijk altijd welkom. Dus: doen zou ik zeggen.

Groetjes

19:57 Gepost door Eric in Gebruik van deze Blog | Permalink | Commentaren (1) | Tags: intro |  Facebook |

17-01-07

MediaMarkt

Vandaag kan er nog eentje bij...

Een goed jaar geleden hadden we een nieuw foto apparaat nodig. Gezien het beperkte budget dat we toen hadden besloten we naar Media Markt te gaan. We zagen direct verschillende toestellen in superpromotie, die ons wel aanstonden. We vroegen dus raad aan de verkoper, die ons een bepaald toestel bijzonder aanbevoor. We kochten het meteen.

Echter, na +/- 14 dagen gebruik functioneerde het reeds niet meer. Maar, geen nood... Bij Media Markt heb je zo iets als een gratis dienst na verkoop. Wij dus terug naar de winkel. Na zowat een uur aanschuiven komen we bij een bediende die ons zegt dat het toestel binnen moet voor herstelling. "Het zou wel een week of 2 kunnen duren voor het terug komt, maar we houden U op de hoogte"zei hij. Na 3 weken niets gehoord te hebben bellen we terug en dan krijgen we te horen dat ze nog geen nieuws hebben en dat er wat vertraging op zit. Ik stel dus voor dat ze me gewoon een nieuw geven, maar dat was onmogelijk. vanaf dat moment bel ik ongeveer om de 4 dagen naar de dienst na verkoop (dit betekent natuurlijk eerst iedere keer naar 45 min wachtmuziek luisteren) en telkens stuurt men mij wandelen. Na een maand of 3 krijg ik uiteindelijk een manager aan de lijn, die me belooft er achter te zitten. Het is uiteindelijk pas na 6 maand zagen, aandringen, dreigen... dat de manager ons een nieuw toestel voorstelt. Het nieuwe toestel was duurder en van betere kwaliteit. En na 5 maand maakt het nog steeds mooie foto's.

indien men dit van bij het begin gedaan had, had ik niet op vakantie moeten gaan met een wegwerpapparaat, had ik geen uren verspoild aan telefoon en aan de balie van de dienst na verkoop en was Media Markt waarschijnlijk niet in deze rubriek gekomen. Spijtig genoeg heb ik nog van veel andere kanten ook dit soort commentar gehoord. Ik betaal in elk geval liever iets meer, maar dan met een serieuze garantie.

 

Groetjes,

19:19 Gepost door Eric in Media Markt | Permalink | Commentaren (10) | Tags: foto apparaat |  Facebook |

Van Den Borre

Beste lezer,

Tijd voor een tweede voorval. Hier gaat het over de levering van een vaatwasmachine. Een paar maand geleden liet onze vaatwasser het afweten. Gezien het dagelijkse gebruik van het toestel is dit bij ons een catastrofe. We vliegen dus naar Van Den Borre, waar we onmiddellijk een nieuwe Miele bestellen. Bovendien is deze binnen de 3 dagen leverbaar. Ik kan niet aanwezig zijn bij de levering. Het is dan ook mijn vrouw die de deur opent.

Ze moest even een boodschap gaan doen (5 min) en zou diirect terug komen. Echter, bij haar terugkomst blijkt dat de installateurs intussen de keuken bijna hadden afgebroken om de defecte vaatwasser weg te kunnen nemen en de nieuwe te plaatsen.

Wat bleek nu: in plaats van de plint onderaan de keukenkasten los te vijzen (in totaal 3 vijzen) hebben ze de plint gewoon afgebroken. Met als gevolg: aanzienlijke schade. De installateur heeft dit dan zo goed en zo kwaad als het kon proberen te camoufleren, maar ja, het kwaad was geschied.

Resultaat: een hoop miserie en een weken lange niet presenteerbare keuken.

Gelukkig was de dienst na verkoop zéér proffesioneel en hebben zij onmiddellijk hun akkoord gegeven voor herstelling op hun kosten.

Wat bleek: de installateur was een onderaannemer. Daar hebben ze blijkbaar dikwijls mizerie mee. Trouwens, later hebben we nog een wasmachine gekocht, die rechtstreeks door Van Den Borre mensen werd geleverd. Dit was de vriendelijkheid op zichzelf. Uitstekende service. Dus, moraal van het verhaal: "eind goed al goed"

 

Groetjes,

18:57 Gepost door Eric in Vanden Borre | Permalink | Commentaren (2) | Tags: vaatwasmachine |  Facebook |

15-01-07

Château D'Ax

Beste bezoeker,

 

Om de spits af te bijten zal ik zelf een eerste verhaaltje posten.

 

Het is allemaal begonnen toen we besloten een lederen salon te kopen. Bedoeling was om dit te laten leveren voor Kerstmis. We hadden al verschillende winkels afgeschuimd en waren tot de constatatie gekomen dat Château D'Ax de beste keuze voor ons had. Bovendien stonden de jarenlange ervaring garant voor een goede kwalitiet en reputatie. De verkoper deed zijn uiterste best om beleefd, vriendelijk en geduldig te zijn, en dat viel ook in de smaak. Toen we expliciet vroegen of de levering kon plaatsvinden voor Kerts was dit dan ook géén probleem. We kregen nog een mooie korting en een aan huis bezorging voor een meerprijs van amper 75€, dus gingen we over tot ondertekening van het contract.

Enkele weken later (een paar dagen voor de kerst) hadden we echter nog geen nieuws voor een mogelijke leveringsdatum. We belden de verkoper op en die kwam met het eerste 'goede  nieuws': "door een informatica probleem is de bestelbon niet in Italië terecht gekomen en is er dus ook geen levering mogelijk voor de Kerst". Gezien dit DE vorowaarde was om over te gaan tot bestelling hebben we de toon wat opgedreven en hebben we een mooie compensatie gekregen. We zouden een duurder salon voor dezelfde prijs krijgen. Gezien we geen andere keuze hadden zijn we daarmee akkoord gegaan.

Voor alle duidelijkheid hebben we dan ook nogmaals gemeld (bij de eerste bestelling hadden we dat ook reeds gedaan) dat de levering problematisch zou kunnen zijn, gezien we op de eerste verdieping van een apaprtemantsgebouw woonden en dat de zetels niet door de binnendeuren konden. De levering moest dus langs achteren gebeuren via een aarde weg. We hebben ook gemeld dat het onmogelijk was om het salon via de trappen naar boven te brengen. Dit mag overigens niet volgens het interne reglement van ons gebouw.

Enkele dagen later laat de verkoper een bericht achter op mijn GSM met de mededeling dat ze de volgende werkdag zouden komen leveren (bericht op vrijdag om 18u, levering 26/12) Natuurlijk moet ik die datum laten verzetten naar 05/01, daar ik onmogelijk op tijd signalisatie kan laten aanbrengen op de openbare weg (verboden te parkeren) voor de voorziene datum. Bovendien moet ik ook vakantie aanvragen. Dat ging ook niet meer.

Ik krijg op 26/12 dan ook prompt een telefoon van de grote baas: "waarom hebt U de levering geweigerd, na al de inspanningen die we voor U gedaan hebben"... Nouw ja...

Op 5/01 komen ze dan ook zoals afgesproken... Met een véél te grote, en vooral te zware lift. Resultaat: Ze willen de lift niet installeren, want anders riskeren ze in de aarde weg weg te zakken.

Nou ja, dat had ik toch al aan de verkoper gezegd hé.

Plots blijkt dat de zetel demoteerbaar is, waardoor hij effectief door de binnen deuren kan en dus ook via de voorkant perfect geleverd kan worden. Dus, nieuwe afspraak op 12/01. Ik reserveer voor een 2de keer borden (iedere keer 25€ aan de gemeente natuurlijk) en bel nog eens extra de verkoper op om te verwittigen dat ze niet vergeten een lift te vorozien, want de trappenhal is geen oplossing. De vriendelijke verkoper is heel geruststellend. "Het zijn nu immers de mensen van Château D'Ax zelf die zullen komen leveren en die kennen toch hun job"

Vorige vrijdag was het dan uiteindelijk zo ver. ... Dachten we...

Toen de peipkleine vrachtwagen afkwan zonder lift hadden we het al direct in de gaten. Het zou niet lukken. De chauffeur heeft nochtans hard zijn best gedaan, maar het bericht dat ik had  meegegeven aan de verkoper is voor een tweede keer niet doorgestroomd. En hier stonden we dan weer. Opniew een dag vakantie naar de maan. De chauffeur vind gelukkig direct een oplossing: We komen maandag (vandaag dus) terug met een grotere vrachtwagen met een laadklep die toelaat om de zetels tot op een eerste verdieping te brengen.

Dus, ik opnieuw het bord verlengen op de gemeente (ja, opnieuw 25€)

Vandaag is er een mirakel gebeurd. Uiteindelijk is het salon via de voorkant perfect binnen geraakt en kunnen we vanaf nu genieten van een comfortabele lederen zetel.

Moraal:

Had de verkoper van bij het begin naar ons geluisterd, in plaats van in de wolken te zijn over zijn getekende bon, had de eerste levering de goede geweest.

Ze hadden een boel kosten bespaard (de meubels moetsten iedere keer van Luik naar Brussel komen ... en terug, telkens met 2 man) een boel miserie vermeden (klachten en continu gezaag van onze kant moeten aanhoren) en een plaatsje vermeden op deze Blog.

Wij hadden dit jaar 2 extra dagen vakantie kunnen hebben(die we nu reeds hebben moeten opnemen), 50€ bespaard en een pak minder stress gehad.

 

Voila, dat was het eerste verhaal. Valt wat lang uit, maar ja...

Reacties zijn welkom, zeker indien het gelijkaardige voorvallen zijn.

 

Groetjes en tot binnenkort

 

19:12 Gepost door Eric in Château D'Ax | Permalink | Commentaren (0) | Tags: lederen salon |  Facebook |

Intro

Beste bezoeker,

 

Wat is de bedoeling van deze Blog?

 

Velen onder jullie hebben het ooit al eens meegemaakt... Je gaat naar een winkel, op zoek naar een of ander voorwerp, groot of klein, je vraagt diensten aan, je hebt info nodig afkomstig van openbare diensten,... . Je tekent in. En dat betekent de start van een hoop ellende. Ellende die soms jaren kan aanslepen. Je hebt dan natuurlijk zin om je gal te spuwen tegen iedereen die het maar wil horen.

 

Wel, hier is zo een mogelijkheid om dit te doen. En iedereen die wil kan het nog lezen ook. De tags voor de zoekmachines zullen dan ook regelmatig aangepast worden ;-).

 

We hopen hier in elk geval binnenkort een mooie bloemlezing te kunnen aanbieden van miserie verhaaltjes (hopelijk telkens met een happy end en een vleugje humor).

 

Laten we toch duidelijk zijn: Dit is GEEN echte ombudsdienst, en we behandelen bijgevolg ook geen klachten ;-)

 

Goede afspraken maken echter ook goede vrienden...

 

* Het is niet de bedoeling om persoonlijk te worden, dus, wees kritisch, maar blijf beleefd.

* Als we namen van bedrijven noemen, houden we altijd in het achterhoofd dat het ongeluk ons getroffen heeft en dat er voor elke ontevreden klant er waarschijnlijk 10.000 tevreden klanten zijn.

* Indien je een nieuw verhaal wenst te publiceren, stuur me dan een mail. Ik maak je dan aan als auteur. Eens je auteur bent, kan je zelf je verhaal publiceren. Denk eraan ook de eventuele goede afloop van je probleem te vermelden.

* Indien je commentaren wenst te leveren op een bestaand verhaal, kan dat, zolang het met respect is voor je medemens en het betrokken bedrijf. Natuurlijk kan je ook positieve ervaringen meegeven.

 

 

En nu... ik zou zeggen... Go for it...

 

groetjes,

18:31 Gepost door Eric in Gebruik van deze Blog | Permalink | Commentaren (0) | Tags: intro, regels |  Facebook |