07-12-07

Ingezonden: Van Den Borre

Beste lezer,

 

Hieronder een ingezonden mededeling door Madeleine. Indien jullie een gelijkaardige ervaring gehad hebben, laat gerust iets weten...

__________

Ongeveer 3 jaar geleden kopen wij een kookplaat + oven bij Van Den Borre. De verkoper biedt ons een verlengde garantie aan t.w.v. 99 € voor 5 jaar. Wij gaan hierop in. Vorig jaar krijg ik de kookplaat niet meer aan de praat. De technieker komt en stelt het probleem vast en meldt dat de kosten voor reparatie niet min zijn, ik vermeld hem nog eventjes dat ik extra een verlengde garantie heb genomen. Ik neem het omniumcontract erbij en de technieker meldt mij doodleuk dat de garantie enkel telt voor de oven, niet voor de kookplaat!! Denk na vooraleer je dergelijke verlengde garanties laat aansmeren of lees alleszins zeer goed de kleine lettertjes. Ik had gerekend op een garantie voor een kookvuur dat dagelijks minstens 1 maal werkt en niet op een oven die bij mij maximum 12 maal per jaar dienst doet. Hoe je het ook keert of draait, men had mij hier goed liggen. Van Den Borre, voor mij niet meer, dank u!

10:06 Gepost door Eric in Vanden Borre | Permalink | Commentaren (5) | Tags: kookplaat, verlengde garantie |  Facebook |

Commentaren

Ik weet uit ervaring dat er zo'n verlengde garantie idd is voor één artikel. Dus één voor de oven, én één voor de kookplaat. Als je fornuis koopt is het één keer een garantie, maar als het dus twee aparte producten betreft, is het twee keer zo'n extra garantie. Dat lijkt me logisch.

Gepost door: Stijn | 27-11-08

Vandenborre, reactie op Stijn Aan Stijn
Zeer zeker dat het jou logeisch lijkt dat een garantie slechts voor 1 product betreft, maar aangezien het 1 toestel betreft met kookplaat en geïntegreerde oven is de logica hier wel ver zoek! Wansmakelijke praktijken zijn dit en hopelijk kunnen deze reacties de consument wat alerter maken!!

Gepost door: sonia | 30-01-09

Vandenborre bedriegers Heb hetzelfde voor met garantie , na 4 jaar is de dvd recorder binnen voor herstelling en zeggen ze dat het niet is te maken , of het binnenwerk moet worden vervangen , wetende dat die nog perfect speelt maar in opname word alles terug gewist.Ze doen een bieding van 100 € , terwijl ik garantie heb van 5 jaar , misschien is het eens de moment om via consumenten reclame de mensen eens op de hoogte te brengen van die praktijken , graag reactie 's indien nog mensen het probleem kennen , patrick

Gepost door: Van Der Vorst | 11-03-09

Bij Van den Borre 4 jaar geleden stofzuiger gekocht van AEG met 5 jaar garantie. Net telefoon gekregen dat motor het waarschijnlijk zou begeven hebben en niet meer herstelbaar is.

Akte van bedriegers ja! ben hier blijkbaar niet alleen

Gepost door: karolien | 27-12-11

Ik koop 4 weken geleden een Toshiba tablet bij Vanden Borre. Komt er plots een barst in het scherm.
Ze willen het niet onder garantie herstellen want een barst komt er niet zomaar en is altijd de schuld van de klant zeggen ze. Nochtans staan er op internet nog reacties van mensen waarbij er spontaan een barst in het scherm ontstaat. Van het feit dat zij volgens de wet de eerste 6 maanden moeten bewijzen dat ik een fout heb gemaakt om geen garantie te geven trekken ze zich geen bal aan. Ik heb de tablet nooit laten vallen of iets dergelijks ! Vanden Borre zijn bedriegers met hun akte van vertrouwen ! Koop er niets ! Het zijn eerste klas bedriegers.

Gepost door: Jef | 25-04-14

De commentaren zijn gesloten.