27-12-07

Château D'AX: tweede verhaal

Beste lezer,

 Hieronder een nieuw (ingezonden) verhaal van Château D'Ax. Ter info, het eerste verhaal ging over de winkel in Anderlecht, waar de dienst blijkbaar beter wordt als men collega's kan zwart maken ;-). Veel leesgenot. Natuurlijk zijn reacties altijd welkom.

****

Op 14 november bestelden wij een salon van Chateau d'Ax te St-Genesius-Rode. Het salon van onze keuze kon, zoals hij zich in de toonzaal bevond, bij wijze van spreken worden meegenomen. We bestellen het salon en laten duidelijk verstaan dat we deze graag voor Kerst zagen geleverd. Dit was volgens de verkoper, Alain Le Grand, geen enkel probleem aangezien deze in stock was in Italië. We zouden hierop maximum 3 à 4 weken moeten wachten. Ons oud salon wordt via computer te koop aangeboden waarop reactie komt. De kopers willen ons salon uiterlijk voor Kerst in hun bezit en aangezien dit ons ook was beloofd, geven wij ons woord aan deze kopers. Op 10 december hebben wij nog steeds geen nieuws van Chateau d'Ax en bellen wij zelf. Die 4 weken waren immers verstreken. De verkoper, Alain Le Grand, meldt ons dat we ons absoluut geen zorgen moeten maken, dat het salon zeker voor Kerst in ons bezit zal zijn. Wij dringen toch aan op een datum en hij belooft ons deze te bezorgen. Na 2 dagen hebben wij nog steeds niets gehoord, dus bellen wij opnieuw op. Een staking in Italië (die volgens hem 14 dagen duurt en volgens de kranten 3 dagen!) blijkt roet in het eten te gooien en zorgt dus voor vertraging. Maar hij heeft wel bericht gekregen dat het salon werd opgehaald in het magazijn in Italië. Geen paniek madammeke, voor Kerst staat dit salon in uw woonkamer. Eind deze, uiterlijk begin volgende week wordt het geleverd! Eind volgende week nog steeds geen nieuws. Chateau d'Ax wordt opnieuw opgebeld en de verkoper meldt ons doodleuk dat wij moeten ophouden steeds te bellen, dat hij zijn werk heeft gedaan (bestelbon laten ondertekenen en voorschot geïnd) en dat hij geen verdere informatie kan verstrekken, waarna hij de telefoon ophaakt. Wij in de wagen en op naar de winkel. De verkoper schrok zich een hoedje toen we plots voor hem stonden, opnieuw kregen we hetzelfde verhaal en nog steeds verzekerde hij ons dat het salon er met Kerst zal zijn. Hij begint op onze vraag wel naarstig rond te bellen en plots blijkt er een probleem te zijn opgedoken, de secretaresse in Italië kan niet zo goed overweg met fax en e-mail (?!) en op de vraag waar ons salon zich op dat moment bevindt, kan hij echter niet antwoorden. Hij belooft ons weerom rond te bellen. Na 14 uur mogen we zeker een telefoontje verwachten. Om een lang verhaal kort te maken, gedurende 2 dagen bellen wij constant met de vraag om informatie, steeds opnieuw de belofte dat hij zal terugbellen en plots krijgen wij een andere collega aan de lijn die ons meldt dat Alain Le Grand met vakantie is maar ons niet kan zeggen hoelang (?). Ik probeer het 's anderendaags opnieuw maar onder een andere naam, nu blijkt 'onze' verkoper plots ziek te zijn en met griep in bed te liggen. Toch zou hij 's anderendaags opnieuw op post zijn. Vandaag dus nogmaals gebeld, een hele hoop verwijten naar mijn kop geslingerd gekregen en de opdracht gekregen hem niet meer lastig te vallen. Hij vertelt mij ook dat zijn overste hem heeft gezegd dat, aangezien hij 'zo vaak' informatie vroeg over onze bestelling, dat hij de deur weet staan als hij niet tevreden is. Zij kunnen als verkoper, naar zijn eigen zeggen, nergens terecht voor informatie, begrijpe wie begrijpe kan! Toch dring ik aan op meer informatie, ik vertel hem dat ik het maar een amateuristische manier van werken is als niemand kan traceren waar een salon zich bevindt. Hierop meldt hij mij doodleuk dat ik er zeker van kan zijn dat ik mijn salon voor Kerst volgend jaar zal hebben!! Ten slotte overhandigt hij de telefoon aan zijn collega die mij zegt dat het genoeg is geweest en opnieuw inhaakt. Mooie manier van werken daar bij Chateau d'Ax te Sint-Genesius-Rode. Wil ik nog eventjes melden dat mijn vorig salon ondertussen de deur uit is aangezien ik de potentiële koper mijn woord had gegeven dat hij dit voor Kerst kon hebben en ik, niet zoals een handelaar, over een voorschot beschik waardoor zij hun consument uiteindelijk binden. Overmorgen ontvang ik 10 personen voor het Kerstdiner, ik zal hen moeten vragen hun eigen kussentje mee te brengen. Eerlijkheidshalve moet ik er ook bij vertellen dat ik uiteindelijk naar Chateau d'Ax in Anderlecht heb gebeld met de vraag of zij mij misschien een telefoonnummer aan de hand konden doen om een eventuele 'hogere' te kunnen informeren, aangezien ik danig aangedaan was van de manier waarop ik behandeld werd in de vestiging in Sint-Genesius-Rode. Hier stond men mij zeer vriendelijk te woord, zei men dat het in principe de gewoonte was dat de verkoper de klant zelf informeert als een levering vertraging heeft en dat met een eenvoudige fax snel informatie kon inwinnen ivm de locatie van een salon. Hier gaf men mij ook het telefoonnummer van de hoofdzetel, waar ik met mijn verhaal terechtkan. Benieuwd hoe dit verhaaltje zal aflopen maar 1 ding staat vast: nooit meer bij Chateau d'Ax te Sint-Genesius-Rode! Nog nooit was ik zo verontwaardigd over de manier waarop ik werd behandeld door een verkoper!

****

Gegevens van inzender in mijn bezit.

14:51 Gepost door Eric in Château D'Ax | Permalink | Commentaren (15) | Tags: lederen salon |  Facebook |

Commentaren

Chateau d'Ax Rhode Saint Genèse Monsieur,
J'ai acheté un salon dans ce même magasin et je dois dire que l'accueil y a été formidable, notamment de la part du vendeur que vous citez ci-dessus. Enfin un magasin de meubles dans lequel on ne se sent pas agressés et où les vendeurs sont de véritables professionnels qui connaissent très bien leur produit.
Lors de mon achat, un délai de trois mois m'a été annoncé et mon salon m'a été livré à peine deux mois après ma commande. Autant vous dire que j'étais très heureux.
Bref, je n'ai aucuns reproches à faire à ce magasin qui m'a donné entière satisfaction.
J'ai beaucoup de mal à croire que le personnel de Chateau d'Ax Rhode ai pu vous insulter ou couper court à une conversation téléphonique si toutefois votre comportement est resté dans les limites de la politesse. Peut-être votre agressivité était-elle trop exacerbée.
Personnellement, et de l'avis de nombreuses de mes connaissances, le magasin Chateau d'ax de Rhode-Saint-Genèse est un endroit dans lequel le client est fort bien reçu et parfaitement conseillé. D'autant que le choix proposé et la qualité des produits donnent entière satisfaction. A des prix défiants toute concurence.
Merci Château d'ax et continuez comme cela. Vous êtes parfaits!!!
Vu que vous mettez en cause un magasin situé dans une commune à facilités où la majorité de la population est francophone, j'ai préferé rédiger ma réaction en français (en espérant que vous le comprenez)

Gepost door: kozmic | 17-01-08

Toen ik toevallig voor het eerst op deze site terecht kwam dacht ik 'dit is het gouden ei'. Eindelijk kan de consument ergens terecht met een klacht in de hoop andere consumenten te informeren. Vandaag is mijn enthousiasme al wat minder groot. Toen ik mijn klacht op deze site i.v.m. de Chateau d'Ax vestiging te Sint-Genesius-Rode liet posten (eind december 2007) was ik ervan overtuigd dat velen misschien mijn verhaal konden lezen en als verwittigd man verdere keuzes kon maken. Vandaag kom ik toevallig nog eens een kijkje nemen op deze site aangezien ik een vervolg gepost had en ik wou zien of deze er al op stond. Ik merk plots dat op mijn eerste verhaal een reactie is gekomen. Toevallig een reactie van een zeer tevreden klant (die zijn er ongetwijfeld, ik was na mijn eerste aankoop van een Chateau d'Ax salon immers ook een tevreden klant, anders kocht ik geen tweede!). Ik vind het alleen vreemd dat deze schrijver (die een reactie in het frans verzonden heeft aangezien Rode een faciliteitengemeente is met het merendeel franstalige inwoners naar zijn eigen zeggen, bijna een communautaire kwestie?!) de verkoper waar ik problemen mee had de hemel in prijst, Chateau d'Ax in het algemeen bedankt en aanmoedigt zo verder te gaan (deze reactie kon eveneens worden gegeven op het eerste geposte verhaal van Eric (januari 2007). Toevallig is deze reactie gepost op 17 januari om 19.36 uur en toevallig heb ik de heer Legrand via fax (want telefonisch en via mail reageert hij niet meer) diezelfde dag om 18 uur laten weten dat ik mijn ontevredenheid heb geuit op deze blog en dat hij die bij gelegenheid maar eens moest raadplegen. Teveel toevalligheden als je het mij vraagt. Als het nu de bedoeling is dat verkopers of ondernemers zelfs reacties gaan plaatsen op geposte verhalen onder een bepaalde alias (zie emailadres)en zichzelf nogmaals gaan ophemelen is het nut en effect van deze blog ver zoek. Dit is nogmaals het bewijs dat de consument er in feite alleen voorstaat indien er zich problemen voordoen en dat verkopers, ondernemers, ... zich in feite alles kunnen veroorloven. Een spijtige zaak...

Gepost door: Inge Herbots | 24-01-08

Beste lezers
Ik kan mij volledig aansluiten bij bovenstaand verhaal. Ook ik beging de fout in Sint-Genesius-Rode te bestellen. Eerst was ik tevreden over de manier waarop ik werd ontvangen en de aankoop werd afgehandeld. Totdat het moment kwam dat mijn salon moest toekomen. Toen ik dezelfde verkoper, Alain Legrand, die eerst zo vriendelijk was geweest vroeg hoe het kwam dat ik nog niets had gehoord, kreeg ik verwijten dat ik niet constant moest bellen, hoewel ik de eerste maal informeerde. De leveringstermijn was al met een week overschreden en het leek mij logisch dat je dan zelf zou geïnformeerd worden. Ook ik kreeg allerlei verwijten en leugens naar mijn hoofd gesmeten en ook hier eindigde het gesprek met het dichtgooien van de telefoon. Blijkbaar heeft deze verkoper de techniek van het dichtgooien goed onder de knie. Ik heb nog meer dan 1 maand moeten wachten, kreeg geen enkele reactie op mails of brieven. Ik heb, net zoals de persoon in bovenstaande reactie, naar een andere winkel gebeld om te vragen wat ik moest doen. Ook zij vertelden mij dat ik niet de eerste en waarschijnlijk niet de laatste persoon zou zijn die op deze manier door deze verkoper zou worden behandeld. Alain Legrand is ook volgens mij een onbeschofte boer die het vak van verkoper ten schande maakt. Vreemd ook van die franse reactie, er wordt volgens mij wat te veel lof gezongen over deze verkoper. Hopelijk volgen nog veel consumenten dit voorbeeld om deze wanpraktijken aan te klagen, misschien zouden verkopers dan in het vervolg wat lager zingen en inzien dat wij voor een deel hun broodwinning verzorgen! A.u.b. mensen, voor uw eigen goed, reageer op dit soort feiten, het speelt misschien ooit in uw voordeel.

Gepost door: Els De Bruycker | 24-01-08

Op Kozmic Beste lezer,
Eerst en vooral wil ik zeggen dat deze blog natuurlijk ook opens staat voor positieve commentaren. Zelfs al zijn ze in het Frans. Ik heb namelijk ook een blog die hetzelfde objectief heeft als deze in het Frans. Voorts wil ik ook wel kwijt dat ik onmogelijk kan controleren wie er reactie post, noch het "waarheidsgehalte" van de inzendingen. Dir is de volledige verantwoordelijkheid van de inzenders. Deze blog is een uitlaatklep voor opgelopen frustraties, en als het iets uithaalt, des te beter. Aan Kozmic: Ik hoop dat je niet diegene bent die Inge beweert. Dit zou echt laag zijn...

Gepost door: Eric | 25-01-08

chateau d'ax Tis net of ik mijn eigen situatie herleef. 2 jaar terug kocht ik een salon bij dezelfde winkel, bij de zelfde verkoper. Hij was vriendelijk maar toen ik nadien terugbelde met vragen wat de kleur betreft, ik was beginnen twijfelen, begon hij mij over de telefoon uit te schelden dat hij wel andere dingen te doen heeft dan alle 2 minuten klanten te krijgen die van gedacht veranderen. Hij kon voor mij niks meer doen en zei dat als ik niet blij was maar op een ander moest gaan. Ik was geschokt en heb het hier maar bij gelaten. Ik wou alleen maar wat meer informatie. Nu ben ik nog steeds kwaad dat ik het zo heb gelaten maar er bestond toen nog zo geen site als de deze. Ik ben toen naar een andere winkel van d'ax geweest om nog eens naar de kleur te kijken en daar was men zo vriendelijk en behulpzaam dat ik spijtig vond dat ik daar niet had besteld. Toen ik daar vertelde wat er in Sint-Genesius-Rode was gebeurt, zeiden ze mij daar dat er geregeld klachten komen over Legrand (wij noemen hem sindsdien Alain Lepetit!). Ik kan moeilijk begrijpen dat zo iemand, na verschillende klachten, nog steeds bij chateua d'ax mag werken. t' moet zijn dat ze het daar niet erg vinden dat meerdere klanten weg blijven. Ik heb alvast al mijn vrienden gezegd daar niet meer te gaan. Hopelijk lezen nog meer mogelijke klanten deze reacties en beslissen weg te blijven!!

Gepost door: fabienne | 29-01-08

Kozmicblue Comme je suis Belge néerlandophone (bilingue) et que ce blog était en néerlandais, j'ai préféré rédiger ma réaction en néerlandais mais j'ai bien compris votre réaction en français. Personellement j'ai préferé rédiger ma réaction à votre réaction en français pour être sûre que vous la compreniez. Accidentellement, j'ai envoyé un fax à monsieur Legrand pour l'informer de ce blog le 17 janvier à 18 h. et votre réaction à été envoyée le 17 janvier à 19.36 h. Je trouve par ailleurs étonnant que vous placiez des réactions en fançais sur un blog néerlandophone, puisque celui-ci existe aussi en français. Mais peut-étre est-ce parce que je vous avais envoyé l'adresse du consementenblog en néerlandais, ceci expliquerait-il votre réaction. Beaucoup de hasards, n'est-ce-pas?
Je suis très heureuse d'apprendre que vous êtes content du magasin Chateau d'Ax à Rhode. Je dois vous dire que monsieur Legrand a été poli et acceuillant lorsque nous avons montré notre intérêt pour l'un des salons. Sans doute sa politesse tenait-elle au fait que, à ce moment-là, nous devions encore signer le bon de commande et payer l'accompte! C'est après (quand le délai de livraison a été dépassé) que tout a commencé. Je regrette que vous ne vouliez pas croire que ce monsieur Legrand m'a insultée et a raccroché le téléphone (par deux fois). Dommage que vous ne croyiez pas que, de mon côté, je suis restée polie. Quand j'ai demandé à monsieur Legrand quand le salon arriverait, il m'a répondu (le 28 décembre 07): "certainement avant Noël prochain". Je doute que vous ayez apprécié une pareille réponse. Je veux bien croire que ce n'est pas de sa faute si le salon a été perdu (jusqu'à présent), mais comme c'est chez lui que j'ai acheté mon salon, j'aurais aimé qu'il ait été honnête et poli. Au lieu de cela, il m'a prise pour une imbécile et m'a raconté des mensonges. J'ai alors cherché à comprendre ce qui avait pu arriver à ce salon en m'informant auprès d'autres magasins de Chateau d'Ax (un dans une commune à facilités, un autre dans une commune néerlandophone). Ce sont les collègues de monsieur Legrand qui m'ont dit qu'il n'était pas le vendeur le plus sympathique envers les clients, ni le meilleur des collègues! Même au siège principal à Awans, om m'a dit qu'on avait reçu différentes plaintes de clients mécontants du comportement de monsieur Legrand. Enfin je maintiens mon propre point de vue: Chateau d'Ax, peut-être mais plus jamais à Rhode. Je suis contente de lire les autres réactions, celui preuve que je ne suis pas la seule cliente ayant des problèmes avec monsieur Legrand!!!!

Gepost door: Inge | 29-01-08

chateau d'ax Belofte maakt schuld, dus hier uiteindelijk het definitieve eind aan de 3 en een halve maand wachten op een salon dat maximum binnen 3 weken zou worden geleverd. We moesten op vraag van de hoofdzetel terug naar de Chateau d'Ax vestiging om opnieuw een bestelbon te laten opstellen. Ik had nochthans gezworen nooit meer een voet in deze winkel te zetten en heb dan ook nadrukkelijk gevraagd of het mogelijk was in een andere vestiging deze bestelbon te vernieuwen. Dit kon onmogelijk (waarschijnlijk omdat er dan andere verkopers bij betrokken zouden worden en opnieuw de 'vuile was' zou worden buitengehangen). In de hoofdzetel verzekerde men mij dat de heer Legrand ons zeer beleefd te woord zou staan en ons zou verder helpen, dit hadden ze hem op het hart gedrukt. Ondertussen had ik ook nagedacht over een vergoeding en een eventuele korting op een bijkomende club zag ik niet meer zitten omdat ik op deze manier alleen maar extra geld zou uitgeven en Chateau d'Ax er alleen maar beter van zou worden. De tegemoetkoming die we uiteindelijk konden bekomen was 10 % korting op de aankoopprijs. Wij hebben hiermee uiteindelijk ingestemd. De beloofde termijn (vermeld op de vernieuwde bestelbon) was ditmaal max. 4 weken. Deze 4 weken zijn uiteindelijk weer 6 weken geworden na heel wat heen en weer gebeld te hebben met de hoofdzetel (niet met de verkoper van de vestiging te Sint-Genesius-Rode). Sinds 2 maart ben ik dus de trotse bezitter van een mooi hoeksalon waar ik i.p.v. de beloofde 3 weken, 15 weken heb op moeten wachten. De leugens, verwijten, loze beloften,... moesten we er spijtig genoeg bij nemen. Voor ons staat het nu wel vast: geen Chateau d'Ax meer!!

Gepost door: Inge | 11-03-08

Levringstermijn Chateau d'ax Omdat ik gisteren gechokeerd was door een telefoon van Chateau d'Ax ben ik even gaan googlen op zoek naar mensen die even nare ervaringen hebben met deze firma.
Het is me vlug duidelijk geworden dat ik helemaal niet aleen ben.
Ik bestelde de eerste week van oktober 2008 een salon en een tapijt bij Chateau d'Ax.
Beloofde levering voor Kerstmis. Raar toch gezien op de directe publiciteit stond dat alles onmiddellijk leverbaar was. Maar daar wou ik niet over kniezen. Kerst in een mooi en nieuw salon leek me een heel leuk en verwarmend idee.
En een week voor Kerst kreeg ik mijn aankoop netjes aan huis geleverd. Behalve het tapijt.
Dat werd vertraagd naar februari.
Intussen had ik het uit het oog verloren.
Tot gisteren. Telefoon dus dat ze mij dit tapijt zaterdag komen leveren.
Dat is dus een half jaar na bestelling.
Ik weigerde gisteren dat tapijt nog te ontvangen.
Ik had echter reeds rond Kerst het verkoopscontract van Chateau d'Ax gelezen en moeten vaststellen ter eigen schade en schande dat ik dat contract voor het tekenen beter grondig had doorgelezen.
Wat staat er in de KLEINE LETTERS?
Dat je eigenlijk absoluut geen recht hebt op annulatie. Chateau d' Ax heeft een zodanig (klantonvriendelijk) verkoopscontract geredigeerd dat je pas kan annuleren na maaaaaaanden leveringsvertraging. De meeste geloofwaardige firma's hebben allen een contract waar de echte leveringstermijn nooit 25% van de beloofde tijd mag overschrijden. Niet dus bij de firma Chateau d'Ax.
En het wordt nog erger!
Als je annuleert, moet je 40% (nu blijkbaar telefonisch gecorrigeerd naar 30%) van het bedrag toch betalen PLUS het eventueel betaalde voorschot laten vallen.
Dit is je reinste diefstal. Zo wordt Chateau d'Ax slapend rijk natuurlijk!
Want dat tapijt of dat salon kunnen ze probleemloos verder verkopen.
Ik stuurde en mail naar mijn winkel (naar mijn verkoper die uitstekende menselijke en commerciele feeling heeft maar niets kan beginnen tegen zulke praktijken van zijn werkgevers) die verder contact opnam met de firma zelf. En een dame belde me vanmorgen. Me wijzend op die KLEINE LETTERS en opmerkend dat ik dat tapijt maar eerder had moeten annuleren dan.
Laconieke opmerking vermits ik juridisch absoluut niks kon annuleren. En ik toen ik de dame daarop nogmaals wees verwijzend naar hub KLEINE LETTERS, herhaalde ze dus gewoon weer dat standpunt. Een dovemansgesprek dus. Commercieel en qua fairplay dus een complete flop!
Nu wil ik jullie allen verwittigen voor deze klantonvriendelijke praktijken van Chateau d'Ax.
Beste lezers let dus op met de KLEINE LETTERS van een verkoopscontract bij Chateau d'Ax.
Zelfs al leveren ze een product meer dan een half jaar na bestelling, dan kan je juridisch niks meer doen.
Chateau d'Ax, such a bloody experience never again!

Gepost door: Bart Jan | 20-03-09

Leveringstermijn -korting 10% IK heb nog maar even geleden hier een bericht gepost over de praktijken van Chateau d'Ax en ze telefoneren al voor een korting van 10 % op de prijs.
En dat als een tegemoetkoming.
Leuk toch zo'n forun hier!

Gepost door: Bart Jan | 20-03-09

Voor tweehonderd procent herkenbaar. Klaag niet bij je lokale dealer want ze sturen je een zeer grove mail dat je hen beschuldigd van praktijken die vals zijn. Niets is vals van wat hier staat. Deze firma levert slechte kwaliteit, heeft de slechtste service na verkoop en levert zeer traag. En durf hen daarover aan te spreken en je krijgt gegarandeerd een aanvallende en oncommerciele reactie. Such a bad experience never again. Chateau d a x is te mjden!

Gepost door: Bart | 16-02-13

is er controle op dit website?? waarheidspercentage?? hoeveel klanten van chateau d'ax werden geconsulteerd om een tevredenheidsenquete te doen?? 0.00000001% van de 9 miljoen chateau d'ax klanten wereldwijd?? misschien moeten de mensen eens verder kijken dan dat hun neus lang is.

Gepost door: jef | 25-04-13

is er controle op dit website?? waarheidspercentage?? hoeveel klanten van chateau d'ax werden geconsulteerd om een tevredenheidsenquete te doen?? 0.00000001% van de 9 miljoen chateau d'ax klanten wereldwijd?? misschien moeten de mensen eens verder kijken dan dat hun neus lang is.

Gepost door: jef | 25-04-13

Dankzij de solden van januari een heel mooi koopje gedaan en alles was tot in de puntjes in orde. Bij deze hou ik mij aan de belofte dat ik aan de verkopers te Aalst gedaan heb. Jullie hebben weer een tevreden klant bij!

Gepost door: jan h. | 16-07-14

Na de telefonische tevredenheidenquete van Chateau d'Ax Aalst richt ik mij tot deze forum. Wij hebben een week langer op de zetels moeten wachten dan gezegd, maar wij zijn heel tevreden over de (franstalige) levering en de zetel zelf. De promoties van maart werden ons via mail gestuurd en wij hebben binnen de week besteld en we hebben geen spijt van ons beslissing. De kinderen zijn eveneens heel content met onze nieuwe prachtige hoekzetel!!

Gepost door: Karel | 16-07-14

ik ben eveneens gecontacteerd geweest omwille van een tevredenheidsenquete van Chateau dax.. na het lezen van de voorgaande berichten vind ik eerlijkheidshalve dat alles goed verlopen is
enkel de leveringsdatum is 1maal gewijzigd geweest en dat kwam door een volzet vrachtwagezn wat ik niet erg vond
zodus ben ik nog steeds heel tevreden over de staat van mijn zetels

Gepost door: Michael | 16-07-14

De commentaren zijn gesloten.