27-12-07

Château D'AX: tweede verhaal

Beste lezer,

 Hieronder een nieuw (ingezonden) verhaal van Château D'Ax. Ter info, het eerste verhaal ging over de winkel in Anderlecht, waar de dienst blijkbaar beter wordt als men collega's kan zwart maken ;-). Veel leesgenot. Natuurlijk zijn reacties altijd welkom.

****

Op 14 november bestelden wij een salon van Chateau d'Ax te St-Genesius-Rode. Het salon van onze keuze kon, zoals hij zich in de toonzaal bevond, bij wijze van spreken worden meegenomen. We bestellen het salon en laten duidelijk verstaan dat we deze graag voor Kerst zagen geleverd. Dit was volgens de verkoper, Alain Le Grand, geen enkel probleem aangezien deze in stock was in Italië. We zouden hierop maximum 3 à 4 weken moeten wachten. Ons oud salon wordt via computer te koop aangeboden waarop reactie komt. De kopers willen ons salon uiterlijk voor Kerst in hun bezit en aangezien dit ons ook was beloofd, geven wij ons woord aan deze kopers. Op 10 december hebben wij nog steeds geen nieuws van Chateau d'Ax en bellen wij zelf. Die 4 weken waren immers verstreken. De verkoper, Alain Le Grand, meldt ons dat we ons absoluut geen zorgen moeten maken, dat het salon zeker voor Kerst in ons bezit zal zijn. Wij dringen toch aan op een datum en hij belooft ons deze te bezorgen. Na 2 dagen hebben wij nog steeds niets gehoord, dus bellen wij opnieuw op. Een staking in Italië (die volgens hem 14 dagen duurt en volgens de kranten 3 dagen!) blijkt roet in het eten te gooien en zorgt dus voor vertraging. Maar hij heeft wel bericht gekregen dat het salon werd opgehaald in het magazijn in Italië. Geen paniek madammeke, voor Kerst staat dit salon in uw woonkamer. Eind deze, uiterlijk begin volgende week wordt het geleverd! Eind volgende week nog steeds geen nieuws. Chateau d'Ax wordt opnieuw opgebeld en de verkoper meldt ons doodleuk dat wij moeten ophouden steeds te bellen, dat hij zijn werk heeft gedaan (bestelbon laten ondertekenen en voorschot geïnd) en dat hij geen verdere informatie kan verstrekken, waarna hij de telefoon ophaakt. Wij in de wagen en op naar de winkel. De verkoper schrok zich een hoedje toen we plots voor hem stonden, opnieuw kregen we hetzelfde verhaal en nog steeds verzekerde hij ons dat het salon er met Kerst zal zijn. Hij begint op onze vraag wel naarstig rond te bellen en plots blijkt er een probleem te zijn opgedoken, de secretaresse in Italië kan niet zo goed overweg met fax en e-mail (?!) en op de vraag waar ons salon zich op dat moment bevindt, kan hij echter niet antwoorden. Hij belooft ons weerom rond te bellen. Na 14 uur mogen we zeker een telefoontje verwachten. Om een lang verhaal kort te maken, gedurende 2 dagen bellen wij constant met de vraag om informatie, steeds opnieuw de belofte dat hij zal terugbellen en plots krijgen wij een andere collega aan de lijn die ons meldt dat Alain Le Grand met vakantie is maar ons niet kan zeggen hoelang (?). Ik probeer het 's anderendaags opnieuw maar onder een andere naam, nu blijkt 'onze' verkoper plots ziek te zijn en met griep in bed te liggen. Toch zou hij 's anderendaags opnieuw op post zijn. Vandaag dus nogmaals gebeld, een hele hoop verwijten naar mijn kop geslingerd gekregen en de opdracht gekregen hem niet meer lastig te vallen. Hij vertelt mij ook dat zijn overste hem heeft gezegd dat, aangezien hij 'zo vaak' informatie vroeg over onze bestelling, dat hij de deur weet staan als hij niet tevreden is. Zij kunnen als verkoper, naar zijn eigen zeggen, nergens terecht voor informatie, begrijpe wie begrijpe kan! Toch dring ik aan op meer informatie, ik vertel hem dat ik het maar een amateuristische manier van werken is als niemand kan traceren waar een salon zich bevindt. Hierop meldt hij mij doodleuk dat ik er zeker van kan zijn dat ik mijn salon voor Kerst volgend jaar zal hebben!! Ten slotte overhandigt hij de telefoon aan zijn collega die mij zegt dat het genoeg is geweest en opnieuw inhaakt. Mooie manier van werken daar bij Chateau d'Ax te Sint-Genesius-Rode. Wil ik nog eventjes melden dat mijn vorig salon ondertussen de deur uit is aangezien ik de potentiële koper mijn woord had gegeven dat hij dit voor Kerst kon hebben en ik, niet zoals een handelaar, over een voorschot beschik waardoor zij hun consument uiteindelijk binden. Overmorgen ontvang ik 10 personen voor het Kerstdiner, ik zal hen moeten vragen hun eigen kussentje mee te brengen. Eerlijkheidshalve moet ik er ook bij vertellen dat ik uiteindelijk naar Chateau d'Ax in Anderlecht heb gebeld met de vraag of zij mij misschien een telefoonnummer aan de hand konden doen om een eventuele 'hogere' te kunnen informeren, aangezien ik danig aangedaan was van de manier waarop ik behandeld werd in de vestiging in Sint-Genesius-Rode. Hier stond men mij zeer vriendelijk te woord, zei men dat het in principe de gewoonte was dat de verkoper de klant zelf informeert als een levering vertraging heeft en dat met een eenvoudige fax snel informatie kon inwinnen ivm de locatie van een salon. Hier gaf men mij ook het telefoonnummer van de hoofdzetel, waar ik met mijn verhaal terechtkan. Benieuwd hoe dit verhaaltje zal aflopen maar 1 ding staat vast: nooit meer bij Chateau d'Ax te Sint-Genesius-Rode! Nog nooit was ik zo verontwaardigd over de manier waarop ik werd behandeld door een verkoper!

****

Gegevens van inzender in mijn bezit.

14:51 Gepost door Eric in Château D'Ax | Permalink | Commentaren (15) | Tags: lederen salon |  Facebook |

18-12-07

De post - Wat een service...

Een nieuw verhaaltje... Deze keer opnieuw een eigen belevenis. ...

In September bestel ik via een E-Bay winkel in Hong-Kong toebehoren voor mijn GSM. Ik heb reeds verschillende malen bij deze winkel producten aangekocht. Twee weken na bestelling ontvang ik een bericht van de postbode in mijn bus dat hij is langs geweest en dat ik niet thuis was. Niet verwonderlijk, gezien die altijd met de paketjes komen waneer een mens werkt, en dus niet thuis is. Ik moest mijn pakje gaan ophalen in het lokale postkantoor in Sint-Jans-Molenbeek (melopee straat). Toen ik daar aankwam was er natuurlijk, zoals gewoonlijk, een ellelange file, maar gelukkig hebben ze daar nu een ticket systeem. Ik trok mijn nummertje en kon dan rustig in mijn auto naar muziek luisteren, terwijl ik de nummertjes zag voorbij gaan in het kantoor. Na 45 min muziek luisteren was het uiteindelijk mijn beurt.

Ik overhandigde het kaartje en de bediende ging op zoek naar mijn pakje.... maar vond niets. Hij zei dat hij me ging terugbellen van zodra het toegekomen was.

Een week later bel ik het kantoor zelf op om te vragen hoe ver het staat. Hij had niets ontvangen en ik moest een papier komen invullen. Na 30 min aanschuiven heb ik een soort klacht ingevuld. Men zou me contacteren indien men iets gevonden had.

Vandaag de dag nog geen nieuws. Zelfs niet na verschillende contactnames.

Dit is dus het toppunt. Een paketje geraakt van het verre Hong Kong tot voor mijn deur, en verdwijnt dan ten slotte tussen mijn deur en het postkantoor, gelegen op 500m in vogelvlucht van mijn woonst.

Service noemen ze dat.

Nog iemand dergelijke ervaringen? Ze zijn welkom. Mail ze maar.

Groetjes

13:41 Gepost door Eric in De Post | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

07-12-07

Ingezonden: Van Den Borre

Beste lezer,

 

Hieronder een ingezonden mededeling door Madeleine. Indien jullie een gelijkaardige ervaring gehad hebben, laat gerust iets weten...

__________

Ongeveer 3 jaar geleden kopen wij een kookplaat + oven bij Van Den Borre. De verkoper biedt ons een verlengde garantie aan t.w.v. 99 € voor 5 jaar. Wij gaan hierop in. Vorig jaar krijg ik de kookplaat niet meer aan de praat. De technieker komt en stelt het probleem vast en meldt dat de kosten voor reparatie niet min zijn, ik vermeld hem nog eventjes dat ik extra een verlengde garantie heb genomen. Ik neem het omniumcontract erbij en de technieker meldt mij doodleuk dat de garantie enkel telt voor de oven, niet voor de kookplaat!! Denk na vooraleer je dergelijke verlengde garanties laat aansmeren of lees alleszins zeer goed de kleine lettertjes. Ik had gerekend op een garantie voor een kookvuur dat dagelijks minstens 1 maal werkt en niet op een oven die bij mij maximum 12 maal per jaar dienst doet. Hoe je het ook keert of draait, men had mij hier goed liggen. Van Den Borre, voor mij niet meer, dank u!

10:06 Gepost door Eric in Vanden Borre | Permalink | Commentaren (5) | Tags: kookplaat, verlengde garantie |  Facebook |