25-01-08

Château D'AX: tweede verhaal (vervolg)

Beste lezers,

Hieronder het vervolg van het Château d'Ax verhaal van Inge. Ik vrees dat er nog een vervolgje zal komen. Hopelijk dan met goed nieuws...

**** 

Zoals beloofd het vervolg op mijn negatieve ervaring bij Chateau d'Ax. Na de feestdagen probeerde ik opnieuw (nu bij de hoofdzetel aangezien de verkoper- Alain Le Grand-van de vestiging te Sint-Genesius-Rode reeds 2 maal de telefoon dichtgooide) om te weten te komen hoe en wanneer mijn besteld salon (beloofde levering uiterlijk voor Kerst!) zou toekomen. Voor de feestdagen meldt men mij daar dat er een probleem is ontstaan door een fout in de facturatie. 2 weken later heeft men goed nieuws voor mij, mijn salon is teruggevonden (?!). Ik wist nog steeds van niets en val dus uit de lucht. Nog een weekje geduld, hij wordt onmiddellijk ingeladen in de eerstvolgende vrachtwagen met bestemming België. Als ik volgende week (weer een week verder!) nog niets heb gehoord mag ik zelf terug contact opnemen. Een week later (ondertussen half januari) bel ik zelf op en plots heeft men slecht nieuws voor mij, mijn salon is opnieuw verdwenen! De ene transporteur beweert het te hebben opgehaald, de andere transporteur beweert niets te hebben ontvangen. Wel meldt men mij dat ik een speciaal kleur koos (niets speciaals, wat in stock was!) en dat we al een tegemoetkoming hadden gekregen (2 kopsteunen voor de prijs van 1)! Als ik de dame meldt dat ik, behalve miserie, slapeloze nachten, onbeschofte reacties en een hoop leugens nog niets heb gekregen en mijn voorschot van 825 euro al meer dan 2 maanden op hun rekening staat, begrijpt ze mij volkomen maar meldt dat zij er ook niets aan kan doen. Die 2 kopsteunen voor de prijs van 1 was een verkooptechniek en zou ik ook hebben bekomen als ik mijn salon uiteindelijk op de daarvoor voorziene datum had ontvangen. Zij vraagt mij welke tegemoetkoming is zou willen. Als ik vandaag mijn akkoord geef, zouden ze het salon vervaardigen en beloven mij dat ik het binnen maximum 4 weken in mijn bezit heb, ze zijn zelfs bereid dit op papier te zetten. Ik meld dat een papier met datum weinig betekent bij Chateau d'Ax, ik heb er immers eentje liggen van 14 november met de beloofde levering voor Kerst. Niet akkoord dus. Wel willen zij mij tijdelijk depaneren met een salon omdat ik het mijne reeds had verkocht aangezien het nieuw salon voor Kerst zou arriveren (nog steeds goedgelovig!). Ik wens toch een vergoeding onder de vorm van een korting op een bijkomende club. Dit moet uiteraard worden overlegd met de directeur, maar ik moet begrijpen dat het momenteel erg druk is. Als ik vandaag nog bericht krijg dat men op mijn verzoek (of een deel ervan) kan ingaan en men geeft direct opdracht om het salon te maken, heb ik in het beste geval mijn salon rond 20 maart. Toen ik mijn salon ging bestellen zei men mij dat ik 3 maanden moest wachten, tenzij ik een kleur koos die in stock was. Als ik toen een, niet in stock zijnd salon had gekozen, zou ik dit in principe hebben gekregen rond 14 februari (dus vroeger dan nu in het beste geval) en het zou mij een hoop telefoontjes e.d. hebben bespaard. Blijf vol spanning i.v.m. afloop van deze zaak.

21:32 Gepost door Eric in Château D'Ax | Permalink | Commentaren (61) | Tags: lederen salon |  Facebook |

Commentaren

chateua d'ax en centelm een grote oplichterij Beste

Mijn naam is Mathijs Frank .Ik ben een gewoon werkende man en wil na 8 jaar van wat geld sparen samen met mijn vrouw ,nieuwe meubels kopen beginnende met een salon.
Na veel wikken en wegen doen wij dit bij de firma Chateau d'ax.
Wij kopen er een salon met een waarde van 4230€ en dit op krediet met de firma centelem die gekoppeld is aan Chateau d'ax.Dit hebben wij gedaan enkel en alleen omdat de verkoper zei dat het krediet kosteloos was.
Nu op 26/03/2008 hebben wij nog steeds geen salon en wat gebeurdt er de kredietmaatschappij heeft Chateau d'ax betaald en vodert van ons nu elke maand 179.5€ ,alhoewel wij geen salon in ons bezit hebben.
Na biede partijen telefonisch en per aangetekend schrijven op de hoogte te brengen ,is er nog altijd niets inorde.
Wij hebben nu hun verkoopsvoorwaarde op de leter gevolgd en zelfs al een advocaat onder de arm genomen (Meester Y.Regimont )
Maar wanneer dit voor de rechtbank komt van 1ste aanleg zal er warschijnlijk niet veel meer overblijven van het aan mij verschuldigt bedrag(819.5€zonder schadeloosstelling van 30´%).
U kan dan toch wel begrijpen dat wij ten einde raad zijn . En dit willen wij nu in het openbaar brengen via de hulp van de media.Want dit kan toch echt nie meer.
Voor verdere inlichtingen kan men mij alijd mailen of bellen op het nummer 0475/924186 .


Mijn oprechte dank op voorhand

mvg
familie Mathijs-Aerts

Gepost door: frank | 27-03-08

help Op 19 januari '09 bestellen wij een lederen zetel, wit... een kleur die volgens de verkoper in stock is en waardoor de zetel in februari kan geleverd worden. De verkoper heeft zelf op de bestelbon 'februari' genoteerd.
We zijn nu een maand later en voor alle zekerheid bel ik even met Chateau d'Ax in Wommelgem. Ik krijg een mevrouw aan de lijn en op het ogenblik kan zij niet direct iets nakijken. Zij vraagt de nummer van de bestelbon en zal mij later terugbellen. En dat heeft ze ook gedaan ! Dus 2 uur later krijg ik telefoon maar... met de vervelende mededeling dat onze zetel pas half april zal geleverd worden.
Ik reageer zeer kortaf dat zoiets niet kan en vraag de reden van deze late levering.
Ze zegt dat de zetel wel in stock was maar dat hij al bij een andere klant was geleverd die, ??, deze eerder had besteld en die zetel was nu toch wel de laatste in stock zeker zodat onze zetel nog moest worden gemaakt, dan overgebracht naar België en dan pas geleverd kon worden. Dit zou dus in de helft van april zijn.
Vrij boos zeg ik dat wij ons vertrouwen hadden gesteld in Chateau d'Ax. Ook dat ik ondertussen reeds slechte reacties van andere kopers had gelezen en dat wij blijkbaar hetzelfde lot zijn beschoren.
De verkoopster vraagt wie ons de zetel heeft verkocht. Ik zeg haar dat ik naam van die meneer niet kende maar dat bleek voor haar al voldoende te zijn door te reageren 'ha ja'. Ze herhaalt nogmaals dat de zetel niet meer in stock is en dat.....(het verhaal van maken, overbrengen). Omdat ik nog steeds boos reageer, zegt ze dat ik ook rechtstreeks naar de hoofdzetel mag bellen waarop ik repliceer dat ik daar waarschijnlijk dezelfde smoes krijg en dat ik dan nog geen stap verder ben. Ik vraag dat ik, omdat zij hun belofte niet nakomen, mijn voorschot kan terugkrijgen en zeg dat ze dan hun zetel mogen houden. Maar dit kan niet, éénmaal voorschot betaald, is er geen weg terug zelfs al kunnen zij hun beloftes niet nakomen. Ik heb haar nogmaals verweten dat dergelijke praktijken niet kunnen. Dus... morgen rijd ik eens naar de winkel rijd en hoop dat er andere klanten aanwezig zullen zijn die misschien mijn verhaal kunnen horen en beslissen om toch maar elders een mooie salon te kopen zodat ook zij niet het slachtoffer worden !
Hou jullie verder op de hoogte van het verdere verloop.

Gepost door: Lenaerts Sonja | 20-02-09

opgelicht? hallo wij hebben ook een salon gekocht bij chateau dax ter waarde van +-2500€ enkel drie-zit en op krediet. ons hebben ze wijsgemaakt dat dankzij het nemen van de extra verzekering van 5jaar wij ten alle tijden en zonder beperkingen de schade aan ons salon, toegebracht door onze huisdieren of eender wat/wie dat deze zouden hersteld worden nu blijkt dat dit maar 1malig is ergens begrijp ik dit wel maar vind het een laffe verkopers techniek van chateau dax onze zetel staat hier nu enkele weken en hangt al helemaal uiteen 1 van de rugsteunen hangt naar achter (fabrikage fout) ook zijn er uitlopers/plekken van de verf aan het salon zichtbaar en is er een vuile schuin op het leder zichtbaar. het is precies alsof de zetel tweede hands is en geretoucheerd. gelukkig komt er volgende week een technieker ter plaatse om het salon te bekijken (ben eens benieuwd) ten slotte betaal je dit kredietje wel op twee jaar af (75€/maand en voorschot van380€) ik prijs mij al gelukkig dat wij niet voor een duurder model gegaan zijn en dat wij onze nieuwe lederen tweezit nog hebben bijgehouden van het vorig salon.

Gepost door: Wesley | 06-03-09

Tevreden klant van Chateau d'ax Ik wens toch ook een positieve bijdrage te leveren over Chateau d'Ax. Eind januari beslisten wij om een mooi, duurder salon aan te kopen en kozen voor Chateau d'Ax. Een zéér aangename verkoopster heeft ons eindeloos, zonder bijredenen geholpen met al onze vragen. Aangezien wij wegens plaatsgebrek geen hoeksalon kunnen zetten, hebben we een 3-zit met 2 elektrische relaxen en een 2-zit gekocht. Op de bestelbon kwam een levertijd van 3 maanden, maar op onze wens mocht het vroeger komen indien voorradig. Eind februari kreeg ik telefoon, met de melding dat ons salon binnen was en de week erna kon geleverd worden. Schitterend. Afgesproken dag, uur, komen ze ons stel leveren, zonder enige problemen. Aangezien ik heel die week moest werken, had ik niet eerder dan het komende weekend gezien dat het doek onderaan de 2-zit gescheurd was. Dus 's zaterdags gebeld met ons verkooppunt (in Aartselaar), waar ons werd gemeld dat wij binnen de week telefoon zouden krijgen van de technieker. En zowaar, 1 week later telefoon, dat hij vandaag tussen 13 en 15u zou komen. Stipt 13u was hij hier, half franstalig, maar zeer vriendelijk heeft hij het doek hersteld, ook alles van techniek nogmaals uitgelegd, alsook instructies voor onderhoud etc. Ik ben zeer tevreden over de verkoop, levering en naservice. Dit mag volgens mij toch ook eens gemeld worden.

Gepost door: Barbara | 11-03-09

Batibouw Na dit allemaal te lezen, ben ik ontzettend blij dat wij ( mij vrouw en ik ) NIET zijn ingegaan op de verkoopspraatjes. Op batibouw werden echt ALLE registers opengetrokken qau verkopen,.. Een leuder van stofzuigers zou er een puntje aan kunnen zuigen. Zelfs "de baas uit Italie" zat bij ons mee aan tafel, "zetel" in dit geval, om de verkoper bij te staan. Het betrof een salon dat als "testmodel" op de beurs stond. Bij een goede verkoop daar, zou het vervolgens ook in de winkels verkrijgbaar zijn. Voor dit salon kregen we 20% korting, reinigingskit, maar bijkomend konden we de extra garantie kopen twv 250 EUR. Zoals ik de verkoper inlichte is dit ongeveer de vrijstelling in een BA-familiale polis.Doch BA betekent schade toegebracht aan 3den, dus het zou dan al de hond van de "buren" moeten zijn die het salon in stukken bijt of het zoontje of dochtertje van vrienden die in het zitmeubel schade toebrengen,..soit die bijkomende uileg kon ik niet geven,... HET SALON MOEST WORDEN VERKOCHT, dus back to business. Wij vroegen bedenktijd en gingen onze weg verder op de beurs. Na een paar uur kwamen we terug aan chateau d'ax,.. we hadden toen al besloten niet op het aanbod in te gaan,. opnieuw, zoals het een verkoper wil, spreekt hij in op ons,..even weggaan, terugkomen,..opnieuw bewerken, kneden,.. De man zat zowaar in het zweet.. Eindelijk zie ik eens een verkoper werker voor zijn brood. Hij blijft vriendelijk tot... jawel tot wij formeel zeggen dat we niet ingaan op het aanbod. En toen konden we niet snel genoeg weg zijn van die stand. Bye Bye Chateau d'ax,.. tot nooit meer. Een verliezer moet ook een goede verliezer kunnen zijn. Alle respect voor de verkoper echter klantvriendelijk blijven totdat wij uit uw gezichtsveld zijn,... wij hebben ook ogen.

Gepost door: werner | 14-03-09

lederen zetels Ik was van plan om een lederen salon te kopen ter waarde van 6500 euro zonder afbetalingsplan.Maar hoe mooi de zetel ook is en hoe exclusief wij het ook vinden ik denk dat wij het niet zullen doen als ik zo al die reacties lees.Ik ben ook al een beetje ontgoocheld over het feit dat alle kussens appart aangekocht moeten worden en dat de levering 75 euro kost dat heeft mij eigenlijk de aankoop doen uitstellen.Ik kocht onlangs iets in nederland en he t werdt gratis geleverd.ik vind dat er dringend iets moet gedaan worden aan deze vorm van verkoop.okè je kan zeggen als je zoveel geld geeft voor een lederen zetel dan kan die leveringskosten er ook vanaf maar voor de klant is dit wel degelijk een struikelblok!

Gepost door: Van Tuyckom | 23-03-09

chateau d'ax goededag iedereen ik heb eerder al gereageerd met mijn negatieve ervaringen bij chateau d'ax.
de technieker is langsgekomen voor de zetel te komen bestatigen.
de rug van 1 relax zat wat los en moest volledig opnieuw vastgeschroefd worden, zeer vreemd voor een nieuwe zetel van 2400€. het was ook een zeer ruime ingreep blijkbaar. over de plekken in mijn zetel is mij gezegd door de technieker dat het littekenweefsel is en dat dit normaal is. ik vind dit zeer betreurend omdat dit zeer hard opvalt dus goed zichtbaar is. ik heb zelf dan ook nog opgemerkt dat er topjes van onder aan de frame niet aanwezig waren, dus heb ik dit duidelijk gemaakt aan de technieker. en dit is nefast voor de draagkracht volgens de technieker. daarom heeft hij hier even een nieuwe dop opgeschroeft gelukkig. al bij al een goede technieker vriendelijke mens. maar eens de technieker buiten was en ik vervolgens even de relaxen uit probeerde - (zomaar) begon deze erg te kraken en piepen alsof er iets stropt. dus momenteel voel ik mij echt bedrogen omdat ze het allemaal maar normaal blijken vinden ik zal bloij zijn dat ik deze rotzooi heb afbetaald en ergens anders een nieuw en beter kan kopen. ook wou ik even reageren op de personen die goede ervaringen hebben : dat is goed voor jullie dat jullie positieve ervaringen hebben maar dit is een ombudsblog voor gedupeerden. ga dan liever het gastenboek bij chateau d'ax zelf tekenen.

Gepost door: wesley | 27-03-09

help Eigenlijk ben ik al veel te laat met deze reactie maar de zetel is geleverd en nog wel de eerste week na mijn reactie via mail - zie 20/02/09.
Ofwel heeft mijn kwade telefoon toch effect gehad ofwel was het misschien mijn voorgaand bericht. Of... toeval !
In ieder geval, de zetel is volledig in orde. Hij zit fantastisch, ik heb er niets op aan te merken. Ik hoop enkel dat er geen defecten volgen want dat loopt blijkbaar ook niet van een leien dakje.
Iedereen die met leveringsproblemen zit of alle andere onaangenaamheden, wens ik bij deze veel steun toe en hoop dat hun problemen zo snel mogelijk op een positieve manier opgelost worden.
Vriendelijke groeten,
Lenaerts Sonja

Gepost door: Lenaerts Sonja | 08-04-09

waarom niet naar test-aankoop gaan met jullie klachten - kreeg net een folder van hen in mijn bus en ja, ik denk dat ik ergens anders mijn zetels zal aankopen
ben enorm verbaast dat deze klachtenregen van dit jaar is

Gepost door: Inge | 13-05-09

chateau d'ax goede dag, ik heb eerder al een reactie geplaatst betreffende onze zetel.
ondertussen is er spijtig genoeg al tot twee maal toe een technieker ter plaatse moeten komen, 1ste keer om de de rugleuning te herstellen en 2de keer voor het elektrisch relax systeem, hierover ben ik zeer te spreken, vriendelijke techniekers die hun vak kennen hebben onze zetel dan toch volledig in orde gebracht. wij hopen dat wij aan ons salon nog jaren plezier mogen hebben.

Gepost door: wesley | 23-07-09

de mensen zijn enorm... Ik zelf werk voor chateau d'ax,mijn vorig werk was ook in een groot gekende meubelzaak. Naam doet er nu niet toe...Ik kan je verzekeren dat dat overal hetzelfde is. In vele meubelzaken ! Er kan op de zovele bestellingen al iets mis gaan. Maar de mensen zijn direct kwaad en boos. Wij hebben heel wat tevreden klanten ,dat verzeker ik je!

Gepost door: steven | 11-09-09

driezit amai wat een reacties, ik dacht dat wij de enige gedupeerden waren. ongeveer 10 maanden geleden kochten wij een salon: 3-zit + 2 trendy eenpersoons zeteltjes. Reeds telefoon gehad dat ze in stock waren, maar toen was ons appartement nog niet af zodat ze nog even bij hen mochten blijven. na een telefoontje van ons, zouden ze in september geleverd worden. Wat blijkt nu: ze waren nooit in stock, zijn nooit gemaakt in Italië en noem maar op. Ze zouden nu eind november komen, maar als ik jullie reacties zo lees is dat blijkbaar nog geen referentie.
Afwachten geblazen en ik eis een tegemoetkoming van hen omdat ze in gebreke blijven!

Gepost door: jufke | 28-09-09

miskoop Mijn ouders hebben in juli een leren salon gekocht, die gisteren met een vertraging van 2 maanden is aangekomen. Nu het probleem dat wij hebben is dat deze salon, hoewel de naam hetzelfde is, dit niet de salon is die ze hebben uitgekozen. Hij ziet er wel het zelfde uit maar is hoger, de kussens zijn veel te hard, veel te hard om gemakkelijk te zitten en de leuning is ook schever dan die in de winkel. Nu weet ik dat er weinig is dat we hieraan kunnen doen, maar als iemand een idee heeft over wat we kunnen doen dan dank bij voorbaat

Gepost door: Jens | 16-10-09

Mevrouw Spijti dat wij deze ombudslof nu pas hebben ondekt. Een salon bestellen bij Chateaux D'Ax te Wommelgem doe je gegarandeerd maar één keer in je leven! Ik waarschuwde vrienden, familie , collega's en iedereen die het horen wil van de wanpraktijken bij Chateaux d'Ax. Ik raad ook iedereen aan dit te doen zodat een bedrijf als dit snel zou mogen opdoeken in België. Een bedrijf als Chateaux d'Ax is niemands vertrouwen waard.
Wij bestelden een 2-zit en 3-zit op 13 september 2009 welke volgens de folder uit Stock leverbaar was en volgens de verkoper, Dhr. De Schutter was dit ook zo. Het salon zou geleverd worden tweede week oktober. Intussen verkochten we ons oude salon. Nu blijkt na meerdere persoonlijke gesprekken in de toonzaal en vele telefoontjes verder het salon pas op 17 of 18 november geleverd te kunnen worden. Volgens de andere verkoopsters in de winkel doet Dhr. De Schutter (welke blijkbaar de baas is) dikwijls onrealistische beloftes ivm levertermijnen. Wij drongen bij het plaatsen van onze bestelling nochtans nooit aan op een snelle levering; Dhr. De Schutter kwam hier zelf mee op de proppen. Enfin het is nu maar afwachten of de telefonische belofte om op 17 of 18 november te leveren zal nageleefd worden. Intussen verheugen wij ons helemaal niet meer op onze aankoop en is het nog maar afwachten of de kwaliteit wel aan onze verwachtingen zal voldoen. Als ik de reakties van mijn lotgenoten doorlees maak ik hieromtrent het grootste voorbehoud.
Myriamvdh@hotmail.com

Gepost door: Myriam | 22-10-09

salon axe Na alle negative reacties,bedankt.
Ik wou een salon gaan kopen dit jaar bij hun.
Ik ben blij dat ik dit gelezen heb,de voordelen wegen niet op tegen de nadelen

Gepost door: alina | 06-01-10

Beste,

Wij zijn vandaag lang geweest bij Chateau d'ax in Brugge. Een heel vriendelijke verkoper bleef ons steeds heel nabij om onze vragen direct te kunnen beantwoorden. Een prachtige zetel hebben we daar gezien. Niet echt goedkoop, maar qua disign prachtig. Wij hebben niet zo direct de neiging om ineens te beslissen en bij deze ben ik dus heel gelukkig dat we eerst wat meer informatie ingewonnen hebben. Nu ik deze reacties allemaal gelezen heb, zullen we niet in zee gaan met chateau d'ax.

Vriendelijke groeten,

Mieke

Gepost door: Mieke | 23-01-10

Wij hebben ook een salon gekocht bij Chateau d'Ax (Brugge) en wij hebben er geen enkel probleem ondervonden. De leverdatum was zelfs nog een week of 2 vroeger dan gepland. Ook over de salon zelf hebben we geen klachten.
Zo zie je maar dat het niet altijd slechte ervaringen zijn met Chateau d'Ax.
Ik heb ook wel even getwijfeld of ik bij hen een salon zou kopen na het lezen indertijd van deze reviews, maar uiteindelijk toch gedaan en er helemaal geen spijt van. :-)

Gepost door: Stef | 25-01-10

niet gekocht Wij zijn in november vorig jaar langs geweest in de vesteging te brugge om al eens op voorhand rond te kijken wat we ongeveer wilden om dan nu in februari een nieuw salon te kopen,de opdringerigheid van de verkoopster was enorm,maar we zijn toch buiten gegaan met een gevoel van hier vinden we wel ons goesting.
Nu vorig weekend auto in en terug naar chateau d'ax maar dan naar st.denijs-westrem in de hoop dat ze ons daar eventjes rustig willen laten rondkijken,maar wat blijkt...juist ja....nog ergere verkoopster die als een pitbull bleef volharden in de boosheid en konstant achter ons aanliep met niet aflatende commentaar die wij op dat ogenblik niet van doen hadden,zelfs nadat ik haar klaar en duidelijk gezegd had dat ze ons eventjes moest gerust laten...en rara na nog geen 2 meter stond ze daar alweer.We zijn er echt gaan lopen daar ons goesting in een nieuw salon was op slag over en nu ik hier al die reactie's lees van die hm hm hm fantastishe sevice ben ik blij dat we er niet gekocht hebben en we zetter er zeker gene voet meer binnen.
Nog een tipje:Ik geef nooit een voorschot en als het echt niet anders kan dan niet hoger dan 50 euro maar betaal kontant bij levering van mijn goederen en dat is te nemen of te laten,want ik lees hier over voorschotten van meer dan 800 euro,en wat als ze plots falliet gaan?!?!?! dan ben je je grote voorschot ook kwijt.Dit is een goeie raad die ik wil meegeven,ik heb 3 jaar geleden zelfs geen voorschot moeten betalen op de nieuwe wagen die ik kocht in een garage waar ik nooit eerder was en ook nog uit de duurdere klasse.Als die mensen zonder voorschotten kunnen werken dan zeker ook een meubelzaak!!

Gepost door: bonte nancy | 03-02-10

Amaai, wat een resem klachten over deze firma, ik kan alleen maar zeggen dat in Hasselt Genk helemaal niet gepusht wordt door de verkopers en dat ze me zelfs heel goed behandeld hebben door allerlei stalen leder mee te geven en ons echt de tijd te gunnen om tot een aankoop over te gaan.
Dat bijna iedereen klaagt van dat de salons niet tijdig geleverd worden, gebeurt toch wel meer in de meubelbranche want wij hebben zelfs al eens ergens bijna een half jaar later dan beloofd onze meubels geleverd gekregen maar dit was dan ook geen goedkoop zaakje maar een firma die meubels op maat maakte dus als je echt niet kan wachten op een salon die je aankoopt, ga dan in godsnaam naar een goedkoop zaakje waar de salons in de showroom of zo staan en bestel daar i.p.v. deze firma zo te bekritiseren en verkopers zijn er nu eenmaal om een klant te woord te staan en ik vind het al moeilijk genoeg voor die mensen. Aub doe normaal en koop daar dan niets en ga ergens anders zagen.

Gepost door: Van herten Christel | 05-02-10

slechte service Het is ongelooflijk dat zo een firma mensen een salon verkopen als ze niet in de mogelijkheid zijn de service te waarborgen.Onze fauteuil schilferd af en wachten nu al van oktober 2009 op herstelling en is nog steeds niet gebeurd.Ik noem dit bedrog en zal daarom verdere stppen onder nemen indien dit niet vlug wordt opgelost.

Gepost door: van trappen | 02-04-10

Dit is een bedrijf dat zijn perfecte afleveringen niet kan waarmaken.Geld ontvangen okee, sevice zero.

Gepost door: van trappen | 02-04-10

chateau d'ax : grote teleurstelling !!! Op 2 december 2009 kopen wij een appartement en kunnen wij slechts een paar vlugge opmetingen doen van de kamers.Op 6 december 2009 gaan wij een kijkje nemen in de winkel te Brugge.
Door het pushen van verkoopster Brigitte Du Bois (doordat zij ons aanraadde te bestellen , gezien wij minstens 3 maanden zouden moeten wachten voor levering)tekenen we 2 bestelbonnen :
1) een zetel uittrekbaar tot bed(1.932€)(voorschot : 386€)
2)een salontafel(598€)(voorschot : 50€)
Een paar dagen later beseffen we dat het zetelbed te groot is voor de logeerkamer.
Wij direct terug (binnen de zeven dagen)naar de winkel om het zetelbed te annuleren.
Nu blijkt dat op de achterzijde van die bestelbonnen staat dat bij annulatie 30% op de prijs moet betaald worden.
Ik schrijf een brief naar de hoofdzetel van d'Ax maar moet toch een annulatiesom betalen van 580€ daar was zelfs 30% bij op levering en lift (terwijl ik die ook nodig had voor salontafel !!!)
Wij hebben correct die 580€ betaald.
Maar nu : de salontafel.
Ik krijg een telefoon van chauffeur van transport (dat ik weer zou moeten betalen aan 120€) dat hij voorbije dinsdag,20 april 2010 die salontafel komt leveren om 10u.
Om 12u belt de chauffeur dat hij geconstateerd heeft dat die tafel beschadigd is door slechte verpakking.
Ik zelf heb pas een dag later gebeld (Geen enkel opbellen van de kant van d'Ax) en krijg van Brigitte du Bois te horen dat ze geen tafel meer in stock hebben en niet meer kunnen leveren.
Onmiddellijk zegt ze dat ik een andere mag komen kiezen. Geen sprake van zeg ik, ik wil niks meer met jullie bedrijf te maken hebben!
Ik vraag haar om oniddellijk in een mail te schrijven dat die salontafel uit stock is en niet meer leverbaar.
Ze belooft mij dat direct te doen.
Wel dat was gisteren en wat blijkt : tot nu toe geen mail.
Het zijn echt schandelijke praktijken...

Gepost door: miriam de waele | 22-04-10

Neem maar geen Risico!!! Beter naar de kringloop!!! Beste Mensen,
Ik heb voor de kerst een salontafel gekocht(€730) helaas is 't nog steeds niet afgeleverd. Ze komen de afspraken absoluut niet na. Elke keer zeggen ze dat het binnen 2 weken komt wij hebben geen zin meer!!! Wij hebben 't van Breda gekocht en de mensen die daar werken hebben zo'n arrogante houding dat je denkt van "zijn ze de eigenaren van deze zaak?".

Gepost door: Tiryaki | 09-05-10

gebrekkige kwaliteit Geachte Mijnheer, Mevrouw,




Op 30/05/2008 kocht ik bij jullie een salon ( bestelbon 554747) nu na minder dan 2 jaar vertoont de zetel die we meeste gebruiken doorzakverschijnselen op twee plaatsen. Daar niet tevreden ben over de kwaliteit van de geleverde producten wens ik dat jullie het salon terug nemen en het door mijn betaalde bedrag terug betalen.

Hoogachtend
Walter Vermeir
Hulst 15
1745 Opwijk

Gepost door: walter.vermeir | 17-05-10

gebrekkige kwaliteit Geachte Mijnheer, Mevrouw,




Op 30/05/2008 kocht ik bij jullie een salon ( bestelbon 554747) nu na minder dan 2 jaar vertoont de zetel die we meeste gebruiken doorzakverschijnselen op twee plaatsen. Daar niet tevreden ben over de kwaliteit van de geleverde producten wens ik dat jullie het salon terug nemen en het door mijn betaalde bedrag terug betalen.

Hoogachtend
Walter Vermeir
Hulst 15
1745 Opwijk

Gepost door: walter.vermeir | 17-05-10

slechte kwaliteit vervolg Opwijk,17 mei 2010



Chatau d’Ax
Gentse steenweg 552
9300 Aalst

Geachte Mijnheer, Mevrouw,


Vandaag heeft zich een expert / technieker van uw firma aangeboden. Deze heeft onze zetels opgekalfaterd. Het is dus zonder meer duidelijk dat de zetels na minder dan twee jaar beschadigd zijn en niet beantwoorden aan een aanvaardbare kwaliteit. Wat indien ook onze andere zetels het begeven of deze zetels binnen korte tijd opnieuw aan hetzelfde euvel lijden?
Ik herhaal deze mijn eis tot het terugnemen van deze zetels en terugbetaling van het door ons betaalde bedrag.

Op 30/05/2008 kocht ik bij jullie een salon ( bestelbon 554747) nu na minder dan 2 jaar vertoont de zetel die we meeste gebruiken doorzakverschijnselen op twee plaatsen. Daar niet tevreden ben over de kwaliteit van de geleverde producten wens ik dat jullie het salon terug nemen en het door mij betaalde bedrag terug betalen.

Hoogachtend
Walter Vermeir

Gepost door: walter.vermeir | 17-05-10

Heb ook een salon gekocht en op tijd ontvangen maar vertoont wel enkele gebreken.
Leder op sommige plaatsen licht beschadigd,poten staan scheef, driezit en hoek sluiten niet aan elkaar doordat er een bevestiging los zit, een kussen gekreukt en sluiten niet mooi aan elkaar.
Na ontvangst onmiddelijk de winkel op de hoogte gebracht en na twee weken de herstellingsdienst aan de lijn gehad.
Het is nu 28 juni en het voorstel was om langs te komen 5 augustus, kan niet daar we op reis zijn, nieuwe datum 25 augustus tussen 8 en 10 uur.
Wij werken wel dus zei ik hen dat ik 3 dagen in de week in de namiddag thuis ben. KAN NIET was het antwoord, moet ik dan een halve dag verlof nemen voor iets waar ik zelf geen schuld aan heb ?
Morgen zal ik eens naar de winkel zelf bellen om mijn beklag te doen en als ik geen gehoor krijg dan wil ik wel een oproep doen naar andere personen die hierover hetzelfde denken.

Gepost door: Fvn | 29-06-10

doe zo als ons. koop het showmodel, dan weet je wat je koopt, en binnen de dag thuis.

Gepost door: �saskia | 01-07-10

Als ik de bedragen lees die mensen hier uitgeven aan zetels kan ik maar een tip geven. koop een merk voor dat geld! voor zulke bedragen haal je een Leolux Jori of Durlet in huis. als je rommel wil kopen ga dan gewoon naar weba en koop je een middelmatig salon voor een paar honderd euro. zetels zijn een hoofdstuk apart in de meubelmakerij. Veel mensen denken dat er maar 2 soorten zetels bestaan stof "goedkoop en leer "duur en chic". Niks is echter minder waar. het belangerijkste wat je aanschaft zie je niet, dat is het chassis. of het nu beukenmultiples is of vezelplaat je zal het niet zien maar je merkt het wel na enkele jaren. hetzelfde met de vulling, een mousse of linnen banden met een verenbodem met scheerwol toplaag. Dat laagje chic "buffelleer" dat zo dik en rijklijk aanvoelt kan net zo goed pull-up leer zijn beide mogen verkocht worden onder de tem "leer" een mooie huidprint en een dikke laag verf erover en een expert kan er zich nog in vergissen. rundsleer komt in 8 hoofd kwaliteiten en verschillende subkwaliteiten. Buffelleer is er geen van trouwens, het is een commerciële term die naar believen gebruikt kan worden. dus eer je zoveel geld uitgeeft denk eens aan een echt merk ipv dit boerebedrog.

Gepost door: Emmanuel | 16-07-10

Gaarne na al deze negative verhalen over Chateau dáx eens een positive. Ik had 2 jaar geleden een hoekbank gekocht in hun zaak te Heerlen (Nederland)
De hoek van de bank stond scheef. Ik heb van uit de zaak te Heerlen alle medewerking gekregen. Wanneer ik belde was er gelijk een service monteur aanwezig om de zaak proberen te herstellen.Dit alles zonder kosten. De bank was af fabriek al niet goed. De onafhankelijke monteur heeft alles gedaan om het zijn opdrachtgever (Chateau dáx)naar zijn zin te maken en hield maar vol dat er niets aan de hand was met het bankstel.
Ook eigenwijs maar een deel van de hoekbank laten ophalen i.p.v. de gehele bank. Anders was er minder tijd verspeeld.
Ik heb een brief naar de zaak in Heerlen gestuurd en ook naar de directie in Luik op voorspraak van de mensen in Heerlen. Hierdoor zijn ze in Luik geattendeerd op het slechte werk van deze monteur. Ik heb inmiddels mijn geld terug gestort gekregen. En kan als ik wil weer een nieuw / ander bankstel uitkiezen. Dat is ook service met een pluim voor de klantvriendelijke mensen in de zaak te Heerlen.

Gepost door: Emil Peters | 03-08-10

beste mensen
ik en mijn vrouw zijn 100 per cent tevreden over onze aankoop van 2 lederen relaxen met electrische bediening
kontant betaald :)
als ge geen geld hebt om kontant te betalen , laat het dan maar
en zeuren kan je altijd
als ik dat hier lees zijn de mensen met niks content

Gepost door: f | 08-08-10

Bedankt voor alle reacties, zowel positieve als negatieve. Door het lezen van bovenstaande reacties ga ik toch beter ergens anders een nieuw salon kopen. Chateau d'Ax is een dure zaak en dan verwacht je een zuivere service en kwaliteit. Dan kan ik beter een goedkoper salon kopen, met minstens dezelfde kwaliteit, of een ander merk opzoeken.
Ps: ik zie de negatieve reacties niet als zagen en zeveren. Als je 2500 tot 4500 euro betaalt voor een zetel en er zitten constructiefouten aan, dan heb je alle recht om te zeveren en te zagen. Je zou stom zijn het niet te doen.

Gepost door: Lauwers | 18-12-10

wij dachten er daar ook een te kopen, nu dus zeker niet.

Gepost door: polfliet linda | 04-01-11

ja amai, wij wouden ook wel eens langsgaan bij Chateaux d'Ax. Nu toch niet meer als ik dit lees!

Gepost door: Wim | 14-01-11

Wij zijn ook naar Chateau d'Ax geweest en toch beslist van daar géén zetel te kopen, ook al hadden we daar iets mooi gezien.
Ik vind de verkopers daar zo "agressief" en ze geven je het gevoel dat je blij mag zijn dat je een zetel bij hun mag kopen.
Dit stond mij totaal niet aan, en dus niets gekocht daar.
Let op, dit is mijn persoonlijke mening en misschien vinden andere mensen zulke verkopers wel oké.
Dat beslist ieder voor zich natuurlijk.

Gepost door: xoxo | 31-01-11

Wij hebben in december 2009 een salon gekocht bij Chateau D'Ax en tot nu niets als problemen gehad!

We hebben de salon nochtans contant betaald dus geen problemen met leningen enzoverder maar er scheelt iets met de zetel zelf.

Al sinds aankoop is een deel van de zetel veel zachter dan de rest. Er is al talloze keren en monteur langs geweest en er is al nieuwe mousse gezet in de zetel (waar we trouwens een half jaar op hebben moeten wachten). De hele zaak blijft maar aanslepen en nu 1,5 jaar na aankoop zijn we nog niet geholpen!

Ik heb al alles geprobeerd, incluis naar de hoofdzetel bellen (waar ze trouwens enkel Frans spreken). Maar niets helpt. Ze zouden vandaag de zetel komen ophalen om terug te sturen naar Italië voor reparatie en nu is er weer geen vervangzetel. Ik zit hier opgescheept met een schijtdure zetel (4748 euro!!!) waarvan het leer op niets trekt!

Ik ben zeer ontevreden! En voor diegenen die denken dat dit allemaal onzin is en dat we er hier maar op los zeuren, die mogen het zelf ook eens mee maken om gedurende 1,5 elke week te bellen zonder gehoor! Om telkens mensen aan de lijn te hebben die altijd maar moeten mailen en vragen aan iemand anders en dus zelf niets te zeggen hebben! Heel frustrerend allemaal! Ik neem aan dat er ook veel tevreden klanten zullen zijn, maar hun klantennazorg kan VEEL beter!

Gepost door: Ontevreden | 22-02-11

wij dachten de greta salon van chateau d'ax te bestellen, maar ik ben blij dat ik hier terechtgekomen ben voor ik iets getekend heb!!

het kan idd wel zijn dat er tevreden klanten zijn (maar die hebben dan precies wel een rare manier om dat te uiten, en het lijkt me eerder een personeelslid te zijn, dan een echte klant!), maar zoveel ontevreden klanten, wel, dat betaal je cash! Hier vindt er blijkbaar iemand dat je niet het recht hebt om te klagen als je een probleem hebt... De kans dat een tevreden klant op een forum terechtkomt waarop er gesproken wordt over het product dat je hebt aangekocht, lijkt me zeer klein. Ik ben zelf marketing manager en weet heel goed hoe die forums gevolgd worden door de bedrijven. Die meneer had misschien beter zijn echte naam gebruikt om geloofwaardig over te komen.

voor ons dus geen chateau d'ax. wij zouden hem anders ook wel cash betaald hebben.

Gepost door: verloren potentiële klant | 16-04-11

Wij begrijpen dat dit een blog is voor ontevreden klanten en aangezien wij tevreden klanten zijn, zouden wij hier niet mogen reageren volgens bepaalde ontevreden klanten, maar hierbij: toen wij ons salon aankochten in Wommelgem, werd ons netjes de kwaliteit en levering uitgelegd en eveneens gewezen op het feit dat Italianen niet van de 'rapsten zijn'. Daar wij geïnformeerd zijn, weten wij wat we kunnen verwachten. Op het moment dat wij kochten, waren er inderdaad klagende klanten, maar deze werden netjes behandeld.
Wij hebben verschillende zaken bezocht: oa waar ze merken als jori, durlet, record, natuzzi.... aanbieden: bij velen werden we zelfs genegeerd, of bot aangesproken of moesten ze iemand anders halen,....terwijl wij toch over het nodige budget beschikte. Dan liever goed geïnformeerd een beslissing kunnen nemen! Wij deden er 4 maanden over om in vertrouwen te kopen, maar die hadden we er graag voor over.

tevreden klanten,

Fam. Marcelo

Gepost door: Tevreden Klanten | 09-05-11

Als ik aan iets een bloedhekel heb, dan is het aan opdringerige verkopers! Mij zullen ze daar dus niet zien! Bedankt trouwens aan alle mensen die hier de tijd genomen hebben om anderen te verwittigen!

Gepost door: Nadine | 23-07-11

Ondertussen werd ons salon netjes, zelfs iets vroeger dan voorzien geleverd door twee mannen, de ene franstalig , de andere nederlandstalig. Vonden we super fantastisch. Wij ontvingen ons loodzware model greta in goede staat .En verbazen ons over zoveel negatieviteit, die wij gelukkig niet mee moesten maken. Als hun nazorg ook zo goed is , mag het terug een cdax worden binnen zoveel jaren!!!!
Fam Marcelo

Gepost door: Tevreden Klanten | 23-07-11

Levering kosten 70 euro op een afstand van amper 3km van de winkel, schandalig.
Als je bij Krefel of Vandenborre iets koopt van 200 euro is de levering gratis!!!

Gepost door: Steve | 04-08-11

Koop nooit wat bij chateau dax..Zeer slechte kwaliteit..heb een hoekbank voor 2500 euro gekocht..is al 2 keer ingezakt...bel ik ze op zeggen ze dat het heel normaal is..plus ze zijn heel onvriendelijk..ze wilden de tweede keer ook niet langskomen omdat ze maar niet willen blijven langskomen...ik heb de bankstel pas een jaar...ik raad het echt iedereen af..ga denk ik toch maar een nieuwe bankstel halen ergens anders...

Gepost door: leila | 28-11-11

Ik begrijp het commentaar niet zo goed van bepaalde mensen
zij vallen mensen aan met het verwijt dat men maar contant moet betalen als men een salon wil kopen en anders moet men maar een goedkopere zaak uitkiezen en niet zeuren
Ik wist niet dat er een verschil bestond tussen contante en afbetalings salons ?Verder vind ik hun salons niet van een hoogstaande kwaliteit,wij zijn gaan kijken in Wommelgem en de verkoper (Eric)was niet opdringerig en zelfs vriendelijk en behulpzam,dit zal wel voor een gedeelte door mijn verschijning zijn (ik ben niet klein noch smal) maar als men daar in een zetel gaat zitten en men merkt dat de relax toch niet mooi sluit dan is de reactie''dat moet nog afgesteld worden'' mij geeft dat geen goed gevoel want er waren nog meer zetels met hetzelfde euvel .Dit geeft mij geen goed gevoel als men zelfs in de showroom nog geen goed afgeregelde zetel heeft staan,wij gaan ook naar een paar andere zaken kijken naar een nieuw ste zetels
Groetjes en no veel geduld voor de pechvogels

Gepost door: Rudy | 23-01-12

Wij hebben tot nog toe enkel positieve ervaringen met chateau d'ax. Verkoper was correct en niet opdringerig, levering was op tijd. Er was wel een klein beetje schade door transport, hiervoor direkt gebeld en vriendelijk verder geholpen, drie weken later hier hersteld. Dus niets te klagen (tot nu, hopen dat het zo blijft).

Gepost door: Ronald | 16-04-12

ik heb 3 jaar geleden in salon gekocht van 4300euro en dacht awel die zal wel een dikke 10 jaar mee gaan ,maar hij is nu amper 3jaar oud en en mijn kussens zijn heel de helft een volume gezakt (helemaal door gezeten)en ik krijg maar 2jaar garantie op de salon ,maar zoiets vind ik nie kunnen want we kopen toch geen salon om er langs te gaan zitten hé

Gepost door: lemmens silvia | 19-09-12

Woooooow,
Stonden op het punt lederen wit salon te kopen in deze zaak.
Even deze site aan vrouwtje getoond??
En een wijs besluit genomen om toch maar even een andere zaak op te zoeken.
Bedankt aan allen voor de info.

Gepost door: Peter | 07-11-12

Ben zeer tevreden van de verkoopster in brugge, vriendlijk en professioneel,geleverd op gevraagde datum,
Ik ben een tevreden klant
Ga gerust bij chateau-dax=prijs kwalitijd! !!!

Gepost door: brigitte | 15-12-12

Ik ben zeer tevreden met mijn zitbank van chateau-dax,,ik raad iedereen aan om eens naar de winkel van brugge te gaan, zeer vriendelijk onthaal door de verkoopster.

Gepost door: karin | 15-12-12

eind september een salon gekocht bij chateau d'ax , vriendelijk bij de verkoop , arrogant erna en dan heb ik het over het filiaal van Sint Denijs Westrem , na 2 maal de belofte dat het salon zou geleverd worden voor kerstmis zijn ze dat plots "vergeten " het oude salon is verkocht en de nieuwe wordt met een maand vertraging geleverd , leuke feestdagen , levertijd is dus geen 12 tot 14 weken maar wordt nu al gerekt naar 4 maanden afwachten of ze dat niet weer vergeten !

Gepost door: Boone Martine | 19-12-12

ik heb een hoeksalon gekocht in de vestiging te Izegem
alle vragen werden beantwoord met de glimlach
het enige minpunt vind ik dat er moet bijbetaald worden
om te leveren 75 € evenals het meenemen van een oud salon
nogmaals 75€ .na het lezen van alle commentaar hoop ik dat
de salon op tijd word geleverd !!moesten ze het vervoer in de prijs van het salon bij rekenen gaat er niemand klagen!
ik werd in elk geval vriendelijk behandeld te Izegem

Gepost door: veys willy | 24-01-13

Intussen is mijn salon geleverd na een telefoontje van de FRANSTALIGE leverancier op tijd en momenteel volledig in orde wa,t ik wel begrijp is dat het voor sommige mensen
moeilijk is om te communiceren met twee (vriendelijke)
franstaligen . we zijn toch in west vlaanderen he !!
anders zeer tevreden over het onthaal in de winkel te izegem
evenals van de leveranciers

Gepost door: WILLY VEYS | 03-05-13

De eerste keer en laatste keer dat ik bij Chateau D'ax wommelgem/Borsbeek ga!
Ik en mijn vriend hadden een app. gekocht, alles uitgestippeld qua meubels, leveranciers e.d en door chateau d'ax liep alles in de mist. Onze verhuis 2 maanden uitgesteld door hen. We hebben daar een salon, eettafel met stoelen en salontafel gekocht. Alles was standaard en er zou geen probleem zijn bij de levering. Ook gingen zij een uur op voorhand bellen. Die dag, toen ik net wilde vertrekken, kreeg ik telefoon dat ze al enkele minuten wachten aan m'n deur. Het was een franstalige man. Al een geluk kan ik m'n weg wat vinden in het frans maar vind dit schandalig! Ik spurtend op m'n fiets naar het appartement.

Ze brengen 1 doos naar binnen, plaatsen die in een kamertje, brengen nadien de stoelen voor de tafel, die steken ze ineen, allemaal perfect. Maar dan de zetel. een halfuur liggen sukkelen, kregen hem langs geen kanten binnen, bleken onzen deuren te klein te zijn. Het was toch allemaal standaard?! Ik had ook een bankcheque laten opmaken van het volledige bedrag.. een 6000 euro. Doordat de zetel niet binnengeraakte moest ik een andere afspraak maken. Ze lieten mij een papier tekenen en vroegen de helft te betalen. Ik zeg maar ik heb een cheque, dat gaat nu niet. En op m'n bankkaart had ik niet zoveel geld. Hup, snel naar de bank gemoeten om de cheque te laten vernietigen en cash te vragen. In alle haast (want ze moesten naar hun volgende klanten) reken ik af. Die mannen er gehaast vandoor. Wat blijkt achteraf.. een verkeerd salontafel geleverd en m'n eettafel was er helemaal niet bij! en ik had ervoor betaald. Meteen contact opgenomen en alles uitgelegd.

We maakten een nieuwe afspraak maar wij moesten weer voor een lift zorgen. M'n schoonmoeder heeft daar een stokje tussengestoken en zei dat het hun fout was en dat zij voor de kosten moesten opdraaien. Al bij al is de zetel dan een maand later geleverd geweest, samen met de tafel.

Nu, een jaar later...
bij het opdraaien van de poten op de glazen eettafel zijn die beschadigd geweest + de wieltjes van de zeteltjes die afbraken. Er zijn in oktober foto's van getrokken geweest en het zou 3 maanden duren voor een nieuwe tafel. Januari/feb ongeveer. Vandaag 21 mei 2013 komen ze leveren. Na veel miserie en discusies. Ik ben al van half 8 wakker, zit al 6 uur in mijne zetel te wachten, geen telefoons niks terwijl ik nog om boodschappen moet e.d. Ik heb het echt gehad met hen. Als zij hier om 16.00u pas staan zal ik hen zeggen, dat ze in het vervolg toch tenminste kunnen bellen en zeggen of ze in de voormiddag of namiddag komen!
En nu hoop ik, als ze nog komen, dat dat ook nog goed verloopt. Ik heb er in alle geval geen goed oog op!

Gepost door: Sofie Piessens | 21-05-13

Op 1 mei werd mijn salon geleverd op tijd .
op 1juni heb ik al moeten telefoneren omdat er een van de kussens doorzeten is ,na een maand a.u.b !!! dit kan toch niet
voor de toch wel de duurdere salons!! nu gaat een medewerker komen zien wat er aan gedaan kan worden, de salon moet in elk geval hersteld worden !anders is de zichtbare... afwerking zeer goed
al hoewel ik een harde en degelijke vulling had gevraagd is ze veel te zacht hopelijk word er een oplossing gevonden!!

Gepost door: veys willy | 17-06-13

Wij wensen een lederen hoeksalon aan te schaffen. Wij zijn nu al een maand alles aan het uitzoeken : prijzen , kwaliteiten , ledersoorten , kussen-vullingen , chassis enz...
en we geraken er niet uit !! Deze sector lijkt één grote maffia te zijn , waar onduidelijkheid troef is. Hebben een zeer mooi salon gezien bij chateau d'ax , maar na al de negatieve kritieken die we hier lezen alsook op andere forums , gaan wij toch elders moeten bestellen. Kan iemand een goede suggestie geven ?

Gepost door: Johan | 23-06-13

slechte dienst na-verkoop (Chateau D'Ax Wommelgem)... al van 10 april transfo stuk (sofa met 2 relaxen)... nu 4 maanden later nog steeds geen nieuwe transfo! moet speciaal een productielijn voor worden opgestart volgens filiaalhoudster... made in china staat er nochtans duidelijk op... volgens mij komt de ganse boel uit Shangai... en zeker niet uit Italië zoals zij het voorstellen... geen aanrader! service houdt echt op de dag dat je het voorschot hebt betaald...

Gepost door: Rudi De Lobelle | 12-08-13

Bij mij hebben ze komen kijken van de firma omdat ik na een maand al doorlig plaatsen had in een een salon die slechts 1 MAAND oud is! die mens(hersteller) komt me doodleuk vertellen dat die ingezakte kussen voortkomen van er in te zitten!! verkopen ze soms salons om naar te kijken misschien? zulke bazaar salons,nooit meer voor mij, zeker weten!! ik raad dan ook iedereen aan geen zetels te kopen
bij Chateau dax het is gewoon brol de vulling!!!

Gepost door: veys willy | 27-09-13

Ik ga er niet veel woorden meer aan verspillen

voor ons is het NOOIT MEER !

Gepost door: veys willy | 08-10-13

e

Gepost door: sam | 27-12-13

Nog even een tevreden klant van chateau D'ax te Wommelgem ... Ons salon werd netjes afgeleverd door 2 vriendelijke walen, 2 weken voor de oorspronkelijk beloofde datum!Tot nu toe alleen maar positieve reacties , super zitcomfort.

Gepost door: sam | 27-12-13

wat voor een zever hier geschreven word ? ik wist niet dat er een verschil bestaat tussen contant betaalde of met een lening betaalde salons moest het jullie interesseren ik heb contant betaald !!! en met grote spijt dat ik daar zo een
klote salon heb gekocht kan ik uw mede delen voor de zoveelste maal Nooit Meer bij krot en compannie lees chateau
dax

Gepost door: veys willy | 08-04-14

Lieve mensen ,ik wil jullie waarschuwen voor chateau d'ax
Ik ga jullie mijn ervaring schrijven
Hoeksalon aangekocht in chateau d'ax, op 6-07-2013 en op 12-11-2013 in ons bezit. goede kwaliteit hadden ze ons in de winkel in Izegem verteld maar toch beter een verzekering nemen voor in het geval jezelf wat zou voorhebben.300 euro en 5 jaar geen enkel probleem. ons salon is nu 7 maanden oud en echt je kunt je niet voorstellen hoe het leder er uit ziet. het kleur van het leder wrijf je er zo af ,de verzekering opgebeld eindelijk komt er een technieker kijken, die zegt het is een probleem voor chateau D'ax het leder is niet goed geverfd ,Terug naar Chateau D'ax gebeld :er zal een technieker langs komen was hun antwoord na een maand :de technieker komt langs die zegt ja: dat ziet er niet goed uit maar dat is niet ons schuld het is jij die te hard heb gewreven op het salon(waarom ik dat zou doen weet ik nog altijd niet)de technieker weer weg zonder ook maar iets te doen. ik bel meteen naar het hoofdkantoor en legt de situatie uit ,die konden wel het salon terug spuiten waar het kleur is af gegaan maar ik moet voor de kosten opdraaien .toen ik zei dat ik geen euro meer aan het salon uitgaf ,die stond me aan de telefoon echt uit te lachen.
dus zo ver sta ik nu :een verzekering van 300 euro die me niet wilt helpen en een hoofdverantwoordelijke die me vierkant staat uit te lachen.
nu zal ik contact opnemen met de ombudsman en als die me niet kan helpen zal ik verdere stappen ondernemen ;ik hoop een positief vervolg te mogen schrijven maar ik vrees er voor
Ik hoop met deze informatie je te kunnen helpen
12-7-2014

Gepost door: dhondt | 12-07-14

Post een commentaar