25-01-08

Château D'AX: tweede verhaal (vervolg)

Beste lezers,

Hieronder het vervolg van het Château d'Ax verhaal van Inge. Ik vrees dat er nog een vervolgje zal komen. Hopelijk dan met goed nieuws...

**** 

Zoals beloofd het vervolg op mijn negatieve ervaring bij Chateau d'Ax. Na de feestdagen probeerde ik opnieuw (nu bij de hoofdzetel aangezien de verkoper- Alain Le Grand-van de vestiging te Sint-Genesius-Rode reeds 2 maal de telefoon dichtgooide) om te weten te komen hoe en wanneer mijn besteld salon (beloofde levering uiterlijk voor Kerst!) zou toekomen. Voor de feestdagen meldt men mij daar dat er een probleem is ontstaan door een fout in de facturatie. 2 weken later heeft men goed nieuws voor mij, mijn salon is teruggevonden (?!). Ik wist nog steeds van niets en val dus uit de lucht. Nog een weekje geduld, hij wordt onmiddellijk ingeladen in de eerstvolgende vrachtwagen met bestemming België. Als ik volgende week (weer een week verder!) nog niets heb gehoord mag ik zelf terug contact opnemen. Een week later (ondertussen half januari) bel ik zelf op en plots heeft men slecht nieuws voor mij, mijn salon is opnieuw verdwenen! De ene transporteur beweert het te hebben opgehaald, de andere transporteur beweert niets te hebben ontvangen. Wel meldt men mij dat ik een speciaal kleur koos (niets speciaals, wat in stock was!) en dat we al een tegemoetkoming hadden gekregen (2 kopsteunen voor de prijs van 1)! Als ik de dame meldt dat ik, behalve miserie, slapeloze nachten, onbeschofte reacties en een hoop leugens nog niets heb gekregen en mijn voorschot van 825 euro al meer dan 2 maanden op hun rekening staat, begrijpt ze mij volkomen maar meldt dat zij er ook niets aan kan doen. Die 2 kopsteunen voor de prijs van 1 was een verkooptechniek en zou ik ook hebben bekomen als ik mijn salon uiteindelijk op de daarvoor voorziene datum had ontvangen. Zij vraagt mij welke tegemoetkoming is zou willen. Als ik vandaag mijn akkoord geef, zouden ze het salon vervaardigen en beloven mij dat ik het binnen maximum 4 weken in mijn bezit heb, ze zijn zelfs bereid dit op papier te zetten. Ik meld dat een papier met datum weinig betekent bij Chateau d'Ax, ik heb er immers eentje liggen van 14 november met de beloofde levering voor Kerst. Niet akkoord dus. Wel willen zij mij tijdelijk depaneren met een salon omdat ik het mijne reeds had verkocht aangezien het nieuw salon voor Kerst zou arriveren (nog steeds goedgelovig!). Ik wens toch een vergoeding onder de vorm van een korting op een bijkomende club. Dit moet uiteraard worden overlegd met de directeur, maar ik moet begrijpen dat het momenteel erg druk is. Als ik vandaag nog bericht krijg dat men op mijn verzoek (of een deel ervan) kan ingaan en men geeft direct opdracht om het salon te maken, heb ik in het beste geval mijn salon rond 20 maart. Toen ik mijn salon ging bestellen zei men mij dat ik 3 maanden moest wachten, tenzij ik een kleur koos die in stock was. Als ik toen een, niet in stock zijnd salon had gekozen, zou ik dit in principe hebben gekregen rond 14 februari (dus vroeger dan nu in het beste geval) en het zou mij een hoop telefoontjes e.d. hebben bespaard. Blijf vol spanning i.v.m. afloop van deze zaak.

21:32 Gepost door Eric in Château D'Ax | Permalink | Commentaren (65) | Tags: lederen salon |  Facebook |

Vanden Borre: vervolg en oplossing

Beste lezer,

 

Het is zo ver. Hun "acte van vertrouwen" heeft blijkbaar toch gewerkt. Ik heb een waardebon ontvangen voor de geleden schade. Ik beschouw dit dus als 'closed'. Ik hoop enkel dat er meer aandacht gaat bij VDB naar de qualiteit van hun depananges. Misschien kunnen ze in hun "acte van vertrouwen" ook het principe "first time right" opnemen...

Groetjes

11:09 Gepost door Eric in Vanden Borre | Permalink | Commentaren (0) | Tags: acte van vertrouwen |  Facebook |

18-01-08

Vanden Borre: Vervolg 2

Hieronder een nieuwe status van ons Wasmachine-peripel:

Na 29 dagen wachten en 5 afspraken werd onze wasmachine uiteindelijk hersteld. Nu nog even wachten op een 'compensatie', zodat ons 'vertrouwen in hun acte' opnieuw volledig kan hersteld worden. Ik hou jullie natuurlijk verder op de hoogte.

 Groetjes

14:21 Gepost door Eric in Vanden Borre | Permalink | Commentaren (1) | Tags: wasmachine, acte van vertrouwen |  Facebook |

03-01-08

Vanden Borre: vervolg 1

Beste lezer,

Ik heb vandaag reeds reactie gekregen op de klacht die ik had gestuurd (cf hier) Hun 'acte van vertrouwen' doet zijn werk... ;-) Nu nog wachten op een voorstel van hun kant... Wordt vervolgd.

Intussen heeft men me verteld dat het betrokken stuk pas volgende maandag voorradig zal zijn. Dus afspraak ten vroegste dinsdag. Dit betekent dus 4 weken na melding van defect ;-) We zien wel. Ik hou U zoals gewoonlijk op de hoogte van het verdere verloop (afloop)

Groetjes

02-01-08

Vanden Borre: nieuw verhaal

Beste lezer,

 Spijtig genoeg heb ik een nieuw, eigen, verhaal bij Vanden Borre:

3 weken geleden is onze wasmachine in panne gevallen. Gezien ze nog onder garantie was hebben we de dienst na verkoop gecontacteerd. We kregen redelijk snel een afspraak. Toen de technieker langs kwam heeft hij snel (te snel misschien) een analyse gemaakt van het probleem. Besluit: "het is een zeldzaam probleem en 2 stukken dienen besteld te worden". Een week later zijn de stukken binnen en ze sturen dus een technieker op Zaterdag 29/12. Deze ziet heel snel dat het euvel niets te maken had met de defect van het toestel. Hij bestelt dus direct een ander stuk (een darmpje dat volgens hem altijd in voorraad is). Er wordt maandag een afspraak gemaakt voor vandaag, woensdag 2/01/08. Het feit dat er een afspraak gemaakt wordt betekent wel degelijk dat het stuk voorradig is (uit eerdere ervaring). Echter, vanmorgen belt de technieker ons met de mededeling dat de technische dienst het stuk "niet heeft klaargelegd" en dat het dus geen nut heeft dat hij langs komt. Er dient dus een derde afspraak gemaakt te worden. Ik bel de dienst na verkoop op en daar blijkt dat dit stuk ook dient besteld te worden. Ik wacht dus opnieuw op een afspraakdatum. Intussen ben ik al verschillende keren naar een wasserette moeten gaan (gemiddeld doen we 7 wassen per week, en dit al 3 weken ;-) .) Bovendien zulen we nu voor de derde keer een halve dag vakantie moeten nemen (ja, wij werken beide ook op zaterdag).

De mensen op call center en techniekers treft volgens mij geen directe schuld, gezien zij steevast vriendelijk en professioneel handelen. Het probleem is volgens mij op management niveau, waar men onvoldoende werkkrachten (techniekers) ter beschikking wil stellen, waardoor de werkdruk op deze laatsten te zwaar is. Ze willen er maar al te snel van af komen om zo hun objectieven te behalen. Resultaat is echter het tegendeel ...

Ik heb nu een klacht doorgestuurd waar ik, behalve een snelle en definitieve herstelling, ook "een compensatie" heb gevraagd.

De epiloog van dit verhaal volgen (hopelijk) binnenkort.

Tot de volgende sessie,

11:56 Gepost door Eric in Vanden Borre | Permalink | Commentaren (1) | Tags: wasmachine, acte van vertrouwen |  Facebook |