24-01-09

Château d'Ax... Het is opnieuw prijs...

Beste lezer,

 

Hieronder een mail die ik heb ontvangen van een ontevreden klant. Het verhaal doet me verschrikkelijk denken aan het mijne ;-) Veel leesgenot en reacties zijn altijd welkom.

******

Geachte
Ook ik ben een gedupeerde koper bij chateau dax.Ik kocht op 9 november 2008 een lederen salon ter waarde van 4750 euro, met de belofte deze geleverd te krijgen halverwege december 2008! Toen we net voor de feestdagen nog niets gehoord hadden van deze firma, belden we zelf op.......... maar helaas, niets werd nog geleverd tot na de feestdagen wegens verlof van de diensten bij chateau dax. Dan maar nog eens gebeld na de feestdagen, maar de verkoopster (winkel in Brugge)kon ons helemaal niet helpen, maar ze ging wel een mailtje sturen naar de hoofdzetel. Nu 21 januari 2009, dus ettelijke telefoons en loze beloftes verder ben ik nog geen stap verder. De verkoopster in Brugge helpt ons geen stap vooruit, ze beveelt ons zelf aan ons verhaal te vertellen aan test-aankoop en de enige raad die ze ook nog meegeeft is een klachtenbrief aangetekend te versturen naar de hoofdzetel. Wanneer ik een telefoonnr of e-mailadres vraag om mijn klacht langs die weg te verwoorden, weigert ze mij die te geven.Inmiddels heb ik op deze weblog opgemerkt dat deze verkoopspraktijk reeds jaren wordt toegepast door chateaudax, maar heb ik ook gelezen dat er reeds mensen waren die via telefonisch contact met de hoofdzetel antwoorden hebben gekregen. Heeft er iemand dit telefoonnr. voor mij, of een e-mailadres?
Ook hoop ik dat ik via deze mail, al was het maar één iemand kan behoeden tegen de wansmakelijke verkoopstechnieken en misbruik van vertrouwen en oneerbieduge houding tegenover de klant, uitgevoerd door chateau dax
Nicole F.

*****

13:14 Gepost door Eric in Château D'Ax | Permalink | Commentaren (34) | Tags: lederen salon |  Facebook |

Commentaren

Hallo wij wachten al van oktober op ons salon van chateau d'ax , ondertussen reeds een levering gehad met problemen en wachten op 2e , hopelijk goede keer , ik geef ze nog eventjes het voordeel van de twijfel...
bel eens naat het nr 0800.99.490 het gratis algemeen nr van chateau d'ax of de hoofzetel in awans 04/247.42.80 ( is nr winkel aldaar).
hopelijk helpt het

Gepost door: wim | 29-01-09

ik wacht al 3 maanden achter zetels en nog geen antwoord

Gepost door: luc | 22-06-10

ik wacht al 3 maanden al vanaf 26 1 2010 en nog geen zetel de verkoper beloofde in april we zijn eind juni nog niks moet ze niet meer hebben wat een winkel in brugge veel beloven en een voorschot van 360 euro kwijt

Gepost door: luc | 22-06-10

na deze comments gelezen te hebben alles mooi laten noteren bij Chateau D'ax Brugge.

Blijkt nu dat ze geen factuur kunnen maken met een afwijkend leveringsadres, de grootste zever uit natuurlijk.

Factuur wordt alsnog beloofd, maar wachten er nu al weken op.

Die mensen daar denken echt dat hun klanten idioten zijn hé.

Morgen opdracht aan advocaat, eens kijken hoe ze dan nog zullen piepen.

Voor mij nooit nog chateau d'ax, schandelige behandeling van hun klanten!

Gepost door: Olivier | 05-09-10

mij is het zelfde overkomen, 13-2-2010 besteld , levertijd 3 maanden en nu 8-10-2010 nog steeds niks, verkoper zegt ik krijg mijn geld terug , maar geloof er niet zo in, afwachten

Gepost door: overmeeren | 08-10-10

Op 30 augustus hebben wij onze zetel besteld waar wij ook meteen een serieus voorschot hebben betaald. Vandaag 14-12-2010 hebben wij nog steeds geen zetel gezien. Beste chateau d'ax jullie hebben nog 2 weken de tijd om te leveren indien jullie wensen te voldoen aan jullie beloftes. Ook werd er mij 3 weken geleden belooft dat ze een mail gingen sturen naar de hoofdzetel en dat deze met ons contact gingen opnemen. u kan het al raden, nog steeds geen antwoord gekregen.. *zucht*

Gepost door: Thomas Torrekens | 14-12-10

Ik had al deze commentaren beter eerder gelezen , eer ik een salon bestelde.
Heb ook salon besteld sinds november vorig jaar... 1ste levering ( maart) was met gaten en balpenstrepen op het salon. Salon geweigerd en nieuwe gevraagd. Vorige week opnieuw gebeld , ze zouden een technieker sturen. Wat ben ik met een technieker??? Ik wil mijn salon geleverd zoals hij besteld werd : zonder gaten , scheuren en vlekken!!!! Ze zouden me terug opbellen... vandaag zelf teruggebeld en verantwoordelijken zijn niet bereikbaar.... Als klant sta je blijkbaar nergens...

Gepost door: Cindy | 11-05-11

Mijn verhaal is jammergenoeg nog niet ten einde.... Eindelijk heb ik iemand aan de lijn gehad die me zou helpen. Vervangsalon zou morgen geleverd worden. ( over ons origineel salon kunnen ze nog steeds geen uitsluitsel geven...) maar bon ...een schone geste dat ze uiteindelijk een vervangsalon zouden brengen. Jammergenoeg vandaag telefoon gekregen dat ze het vervangsalon toch niet kunnen leveren..Het past niet in hun ronde.Nu is de maat bij mij vol: als zelfs dat hun niet lukt om een vervangsalon tijdig te leveren, dan weet ik het ook niet meer. Iemand ervaring met geschillencommissie??? Of andere ombudsdienst waar men terechtkan voor zulke gevallen???

Gepost door: cindy | 30-05-11

op 30 september 2010 kreeg ik mijn salon geleverd, na amper een maand kwam er op een aantal plaatsen siksels los, na gebeld te hebben sturen ze er een technieker op af, wauuuuw. oke, deze stiksels zijn dan terplaatse gemaakt geweest. na amper 2 maanden, kwamen er terug stiksels los te komen, deze keer op andere plaatsen. na terug gebeld te hebben, vroeg ik of het normaal was, antwoord, kan gebeuren. dan vroeg ik voor een nieuw salon, onmogelijk. ze gingen en moesten terug de technieker sturen dat was mijn enige keuze, wat ben je nu met een salon van 4500euro waarvan op de eerste 3maanden, deze op 7 verschillende plaatsen hebben proberen te herstellen. heb totaal geen vertouwen meer in mijn salon en chateua d ax. toch triestig he.

Gepost door: hassanarmard | 13-06-11

Hier zijn de problemen ook nog niet opgelost... vandaag voor de tweede keer komen leveren ( na mij verzekerd te hebben dat het nu wel goed geleverd zou worden)... Kreeg gewoon hetzelfde salon met dezelfde gebreken en nog meer vieze vlekken op... en hoofdbureau is natuurlijk niet bereikbaar...Is inderdaad echt triestig dat men als klant zo behandeld wordt...

Gepost door: cindy | 15-06-11

Mijn ouders kopen een salon, prijs 3030 euro, levering 70 euro. Levering moet gebeuren op amper 3km van de winkel. Afzetters zijn het.

Gepost door: Steve | 04-08-11

levering fauteuil door chateau d'ax was bij ons ook maand later dan voorzien... oktober besteld en pas eind januari geleverd...terwijl we een nieuw salon wilden voor Kerstmis...

soit... na week (is een hoekzetel) waren de 2stukken al terug los... krijgen met man en macht de stukken niet in elkaar dus contact opgenomen met chateau d'ax. omdat we garantie niet hebben genomen (terwijl dit enkel voor vlekken is!!! ) moeten we een extra kost betalen voor 2 personen die dit terug komen in elkaar schuiven...bullshit!
ik weiger de factuur te betalen!

Gepost door: elke | 05-08-11

Ai ai, welk 1 gezemel hier, al maar klagen en zeuren, hoe triest is dat.Bezorgkosten betalen is normaal.

Gepost door: Peter | 09-08-11

ook laattijdige levering zetel gehad met verkeerde kleur poten onder. Zijn al een jaar aan het reclameren, Helaas!!! Aparte club-zetel staat ook scheef. Mecanierker langs geweest = fabricage fout. Niets meer gehoord van Ch d'Ax. Italiaanse firma = maffia praktijken!!

Gepost door: jan | 22-08-11

Op 23 april 2011 kocht ik bij chateau d'ax Gent een lederen salon el dorado met een salontafel, het zou maximum 12 weken duren aleer mijn salon geleverd zou worden. In het begin van de 2° week van juli, belde ik naar de winkel in Gent en men verzekerde mij dat mijn bankstel reeds in Belgie was aangekomen.
Tot op heden 31 augustus 2011 heb ik nog steeds GEEN bankstel geleverd gekregen en telkens ik naar de winkel telefoneer kunnen ze zogezegd de transporteur NIET bereiken en zouden ze mij terugbellen diezelfde dag nog maar niets is minder waar. NIEMAND van de verkopers belt terug en zodoende blijf ik achter zonder nieuws, zonder bankstel maar wel met een lege bankrekening want mijn bankstel moest volledig betaald worden vooraleer het zou geleverd worden! Ik heb mij voorgenomen om volgende week naar de winkel in Gent te gaan en daar te blijven zitten totdat ik antwoord heb wanneer mijn bankstel gaat geleverd worden, al moest ik daar overnachten maar mij krijgen ze NIET weg uit de winkel!!
DAT ZIJ PRAKTIJKEN DIE ECHT NIET MEER KUNNEN!!
Ik raad iedereen aan NIETS meer te kopen bij chateau d'ax!! En maar show verkopen de dag dat men er iets gaat kopen en maar loze beloftes maken, geloof mij beste lezers, van die beloftes komt niets MAAR DAN OOK NIETS in huis!! Boycotten die firma!!

Gepost door: franky | 31-08-11

Iedereen bedankt hiervoor. Ik ben vandaag in zaventem geweest en zou woensdag 2/11 m'n voorschot gaan betalen. Dat ga ik dan toch maar NIET doen...

Gepost door: Yolande | 30-10-11

ALS ALLES GOED GAAT MAG HET OOK EENS GEZEGD WORDEN CHATEAU D'AX IS TOP!!!

Gepost door: KUBAKA | 06-11-11

Ik heb geen worden voor . Op 23/04/2011 heb ik bij Chateau dAx een salon besteld
Op 17/06/2011 heb ik die afgehaald , bij uitpakken heb ik gemerkt dat de stiksels op de rugleuning niet gelijk zijn aangebracht .
Meermaals naar de winkel gebeld , pas in september is technieker geweest .
Mijn voorstel was een schadevergoeding te geven maar blijkbaar komt voordeliger uit hem terug naar Italie te sturen .
26/10/2011 komt hier een franssprekend transporteur de 3-zit afhalen en voorlopige vervangzetel binnenbrengen hetgeen onmogelijk is zonder ladderlift . De man vroeg aan mijn zoon /15 jaar/ om mee de vervangzetel van op de laadklep naar boven /1st verdiep /to duwen hetgeen bijna misliep .
Ik ben niet tevreden met deze gang van zaken . Slecht service na verkoop , Ik krijg geen reactie op mijn mail , door telefoon altijd beloven maar niet doen . En vliegtuigtickets welke hebben wij gekregen in promotie bij Chateau dAx zijn ook niet helemal gratis

Gepost door: Thomas | 07-11-11

Hier in Nederland al dezelfde pratijken; Chateau D''ax Heerlen weet ook niet hoe ze een bank moeten leveren. Die hebben we 6 juni besteld en tot op vandaag nog niet binnen; hij zou bij de transporteur staan, maar deze kon door ondercapaciteit niet leveren.....Ik heb vandaag met de transporteur gebeld; geen bankstel en ook geen ondercapaciteit........

Chateau D'ax Heerlen valt onder Sofas Holding en die zitten op hetzelfde adres met hetzelfde personeel...ik kan dus helemaal nergens klagen.....Wordt toch een jurist!

Ik hoef dat bankstel al niet meer!!!!!! En dan wil ik ook mijn voorschot terug!

Gepost door: Nancy | 09-11-11

Besteld in maart,nog steeds niets......na vele telefoontjes zou ze er nu zijn. Hoef ze niet meer maar kan hier niets tegen beginnen. Maffiapraktijken zijn het!!!

Gepost door: geoffrey | 21-11-11

A.u.b koop niets bij deze firma het woord service kennen ze niet , je wordt onbeschoft behandeld hier.

Gepost door: ad | 10-02-12

Mijn moeder bestelde op 10/09/2011 een salon bij Chateau d'ax met een beloofde levering voor kerstmis...ze wacht helaas nog steeds op de levering van haar salon. Chateaux d'ax laat zijn klanten gewoon aan hun lot over... ze geven geen teken van leven. Men wordt er allesbehalve vriendelijk te woord gestaan.
Klantvriendelijkheid staat blijkbaar niet in hun woordenboek.

Gepost door: marga | 08-03-12

Leder salon ( 2 bankstellen ) besteld januari 2011 en geleverd in mei 2011
Na enkele maanden eerste problemen met piepen en kraken, moer afgebroken en hersteld.
Techniekers 4 maal hiervoor langsgeweest. Gekraak blijft.
Recent met andere bankstel met 2 relaxen is de middenzetel gebroken. Na bezoek van de technieker blijkt de zwakke spaanderplaat langs beide kanten gekraakt.
Bezoek technieker ( zeer arrogant ) en geeft ons de schuld. Nu zouden wij in eerste instantie zowat € 550 moeten betalen voor transport en uurlonen. Na te reclameren bij de winkelverantwoordelijke in Brugge en mijn grieven doorgegeven te hebben, herzien zij nu de kost en komen tussen in de kost van de uurloon.
Wat zijn de garanties van de klant ? Een salon met dergelijke gebreken zou nooit verkocht mogen worden.
Nu heb ik een aangetekende brief geschreven en het relaas van de problemen nogmaals weergegeven.
Afwachten wat hun reactie zal zijn.
Moraal van het verhaal. Koop nooit een salon in de solden die nog moet geproduceerd worden. Wij zien nu de gevolgen.

Gepost door: BDB | 01-06-12

Ben reeds in een meubelzaak geweest voor een sofa en was van plan er morgen eentje te gaan bestellen bij Chateau d'Ax in Brugge. Nu, na het lezen van bovenstaande verhalen zal ik het wel laten. Ik hoop dat er bij de hoofdverantwoordelijken van Chateau d'Ax iemand is die Nederlands spreekt en dit leest en tot het besef komt dat zo'n toestanden zich serieus wreken op langere termijn. Marketing 1 on 1 : mond aan mond reclame is de beste reclame, maar dat werkt zowel pos als negatief!

Gepost door: Rob | 28-07-12

Heb 2 jaar geleden salon gekocht chateau-dax Brugge, vriendelijke verkoopster, proffessionele levering, een tevreden klant

Gepost door: jessy | 17-10-12

Op 20julie kocht ik een leder 3 + 2 zit in de winkel van Brugge,een verkoopster rade mij aan om een service contract bij te nemen indien door mijn fout iets zou gebeuren op mijm salon, heb 2 kleine kinderen, levering voorzien november/december, tot mijn grote verbazing krijg ik een telefoontje dat mijn salon binnen is, als ik dat wens kan hij eventueel vroeger geleverd worden, mijn salon is geleverd disdag 9 october, 3 weken vroeger dan voorzien, wij zijn tevreden, en gaan zeker terug naar chateau-dax Brugge

Gepost door: johan | 17-10-12

Vandaag naar winkel in Brugge geweest, mooie bankstellen gezien en was van plan deze week bestelling te doen. Toch best geen risico's nemen na al wat ik hier lees, jammer.
Zijn Jessy en Johan misschien kinderen van de verkoopster?
Twee positieve comments op dezelfde dag, vreemd.

Gepost door: Jeff | 26-11-12

beste als dat hier allemaal waar is ? weegt die van de reclame met haar lange benen niet op om een salon te kopen bij chateaux d, ik ga alvast eens zien bij de concurentie

Gepost door: rudy | 27-01-13

Misschien dat jullie slecht worden behandeld in Brugge. Maar ik heb laatst een bankstel gekocht in Breda. Uitstekende service goede levering en een goed bankstel. Dus misschien is het beter geregeld in Nederland?

Gepost door: Kim | 08-02-13

bedankt voor deze commentaren want ging deze week een nieuw salon kopen bij hen en zal dit nu best toch niet doen want kan deze ellende er tegenwoordig niet meer bij hebben...

Gepost door: sabine | 07-04-13

IK ZOU GRAAG ER EEN ZETEL KOPEN BIJ CHATEAUX D'AX MAAR MET AL DIT LEES WERK HEB IK GROETE TWIJFEL

Gepost door: hUYSENTRUYT | 21-05-13

Wij kochten een salon bij chateau d'ax en waren op de hoogte gebracht van de min leveringstermijn 3maand. Ons salon was reeds klaar na 10 weken en levering liep perfect! Mag ook gezegd worden als het goed is,niet? Raad iedereen aan bij Chateau dax langs te gaan voor een mooi salon en goede service.

Gepost door: Guy | 07-06-13

WAAROM SOMMELEN DE PRIJZEN ZO EENS GOED DE PRIJZEN NA ZIEN IN JANUARI MET SOLDEN KOST DE ZETEL 1620 EURO 6MAAND LATER TERUG IN SOLDEN 2 190 EURO DAT KAN TOCH NIET DAT DIE PRIJZEN ZO VERSCHILLEND ZIJN

Gepost door: hUYSENTRUYT | 15-07-13

In novemer 2013 een bankstel gekocht in Rotterdam. Hoefde niets aan te betalen. Werd met 3 weken geleverd. Prima service bij de aflevering. Kan de zaak bij iedereen aanraden.

Gepost door: truus | 16-01-14

Post een commentaar