12-04-09

Krefel Borsbeek

ingezonden bericht

*****

hallo, wij hebben vorig jaar bij krefel een ijskast, een laptop, en een microgolfoven gekocht.
spijtig genoeg is er met elk toestel iets mis, ik zal beginnen bij de ijskast, het betreft een tweedeurs van samsung. in de winkel heb ik de verkoper alvorens gevraagd of er een soort van verlengde garantie of omnium voorhanden was. dit was allemaal inbegrepen zei hij onmiddelijk. wij direct tevreden en overgegaan tot de betaling en leveringsdatum. toen ik juist cash betaald had en nog eens vroeg naar mijn schriftelijke bevestiging van mijn omnium bestond dit inneens niet meer, evenals de verlengde waarborg, goed bezig, een echte afknapper. mensen zo voorliegen om een verkoop op hun naam te kunnen verkrijgen. als ze de ijskast kwamen leveren leek alles in orde. totdat ik de ijskast eens even van dichterbij inspecteerde, betreffende afwerking enz.. zag ik dat er issolatie uit de openingen van de plooien van de ijskast steekt, en dat er onderdelen van de ijskast scheef in elkaar geschroeft zijn. niet echt een prettig gevoel. ook de flessen rail in de deur valt er constant uit telkens ik een fles water uit de deur wil nemen, en met alle gevolgen vandien. kwa afwerking en gebruiksgemak niet echt wat we ervan verwacht hadden. zelfs de alluminium behuizing vertoont een deuk. hiervoor zijn we eventjes gaan polsen in de winkel uiteraard, maar daar was het antwoord u hebt getekend voor ontvangst en akkoord gegaan met het stuk.
volgend probleem de laptop wij hebben met onze laptop vanaf dag 1 al problemen met de systeem stabiliteit, instellingen veranderen plots. internet explorer loopt vast, sommige apparaat stuurprogramma's zijn in een andere taal(duits), terwijl de gehele computer op nederlands is ingesteld. dus hebben wij de computer dezelfde dag nog even binnengebracht bij de krefel te borsbeek voor nazicht (garantie). ik werd onthaald door een jonge man die mij meedeelde dat een technieker mijn laptop even onder de loep zou nemen in de technische ruimte achteraan in de winkel, en ik zou hier wel even op kunnen wachten. even later komt die jongeman terug omdat ze er niet op kunnen dus ben ik even mogen komen helpen, nu blijkt dat er helemaal geen technieker ter plaatse is, en dat deze jongeman die zelf niet zo veel van computers afweet (en met zijn vuile handen op het scherm drukkend alsof het een touchbook is) even moest gaan oordelen over het systeemprobleem. en al vlug werd het duidelijk dat er iets mis is met deze laptop, dus zou ik een nieuwe kunnen krijgen. er was er wel nog maar 1 ter plaatse, en toevalig stond deze openbaar voor iedereen in de middelste gangvan de winkel. dit vonden wij nu niet meteen een aantrekkelijk aanbod, dus zijn we naar een ander filiaal gereden voor dezelfde nieuw in de doos te kunnen hebben. eens terug thuis blijkt er spijtig genoeg niet veel anders te zijn aan deze nieuwe laptop. er blijven maar systeemstabiliteitsproblemen de kop opsteken tot vandaag. ook de support van acer zelf laat de wensen over, besluit: niets aan te doen. en laten we het hier maar bij.
nu nog even de microgolf, wij hadden een microgolf van samsung gekocht. maar telkens wij de deur open of dicht deden vielen er verfschilfers uit de behuizing. het was zelfs zo erg dat het op de gerechten terecht kwam, dus terug naar de winkel. daar hebben ze dan een nieuw toestel aangeboden, uit voorzorg kon ik de nieuwe microgolf even bekijken op afwijkingen in de winkel, zodra de doos open was kwamen er nog meer schilfers uit dan bij de vorige. dit was ook weer hun laatste stuk, en hierdoor werden wij genootzaakt een andere microgolf te kopen, deze keer kozen wij voor een whirlpool, wel duurder maar ineens degelijk dachten we. deze microgolf doet het alvast stukken beter, maar ook hier schort weer wat aan. er zit een barst in de display, en de oven maakt soms ongezonde geluiden. wij zijn alvast verschrikelijk teleurgestelt in dit filiaal van krefel in borsbeek. we hebben ook nooit van de winkel uit een compensatie of geste gekregen ondanks onze dure aankopen, waar wij problemen mee ondervonden. hallo, wij hebben vorig jaar bij krefel een ijskast, een laptop, en een microgolfoven gekocht.
spijtig genoeg is er met elk toestel iets mis, ik zal beginnen bij de ijskast, het betreft een tweedeurs van samsung. in de winkel heb ik de verkoper alvorens gevraagd of er een soort van verlengde garantie of omnium voorhanden was. dit was allemaal inbegrepen zei hij onmiddelijk. wij direct tevreden en overgegaan tot de betaling en leveringsdatum. toen ik juist cash betaald had en nog eens vroeg naar mijn schriftelijke bevestiging van mijn omnium bestond dit inneens niet meer, evenals de verlengde waarborg, goed bezig, een echte afknapper. mensen zo voorliegen om een verkoop op hun naam te kunnen verkrijgen. als ze de ijskast kwamen leveren leek alles in orde. totdat ik de ijskast eens even van dichterbij inspecteerde, betreffende afwerking enz.. zag ik dat er issolatie uit de openingen van de plooien van de ijskast steekt, en dat er onderdelen van de ijskast scheef in elkaar geschroeft zijn. niet echt een prettig gevoel. ook de flessen rail in de deur valt er constant uit telkens ik een fles water uit de deur wil nemen, en met alle gevolgen vandien. kwa afwerking en gebruiksgemak niet echt wat we ervan verwacht hadden. zelfs de alluminium behuizing vertoont een deuk. hiervoor zijn we eventjes gaan polsen in de winkel uiteraard, maar daar was het antwoord u hebt getekend voor ontvangst en akkoord gegaan met het stuk.
volgend probleem de laptop wij hebben met onze laptop vanaf dag 1 al problemen met de systeem stabiliteit, instellingen veranderen plots. internet explorer loopt vast, sommige apparaat stuurprogramma's zijn in een andere taal(duits), terwijl de gehele computer op nederlands is ingesteld. dus hebben wij de computer dezelfde dag nog even binnengebracht bij de krefel te borsbeek voor nazicht (garantie). ik werd onthaald door een jonge man die mij meedeelde dat een technieker mijn laptop even onder de loep zou nemen in de technische ruimte achteraan in de winkel, en ik zou hier wel even op kunnen wachten. even later komt die jongeman terug omdat ze er niet op kunnen dus ben ik even mogen komen helpen, nu blijkt dat er helemaal geen technieker ter plaatse is, en dat deze jongeman die zelf niet zo veel van computers afweet (en met zijn vuile handen op het scherm drukkend alsof het een touchbook is) even moest gaan oordelen over het systeemprobleem. en al vlug werd het duidelijk dat er iets mis is met deze laptop, dus zou ik een nieuwe kunnen krijgen. er was er wel nog maar 1 ter plaatse, en toevalig stond deze openbaar voor iedereen in de middelste gangvan de winkel. dit vonden wij nu niet meteen een aantrekkelijk aanbod, dus zijn we naar een ander filiaal gereden voor dezelfde nieuw in de doos te kunnen hebben. eens terug thuis blijkt er spijtig genoeg niet veel anders te zijn aan deze nieuwe laptop. er blijven maar systeemstabiliteitsproblemen de kop opsteken tot vandaag. ook de support van acer zelf laat de wensen over, besluit: niets aan te doen. en laten we het hier maar bij.
nu nog even de microgolf, wij hadden een microgolf van samsung gekocht. maar telkens wij de deur open of dicht deden vielen er verfschilfers uit de behuizing. het was zelfs zo erg dat het op de gerechten terecht kwam, dus terug naar de winkel. daar hebben ze dan een nieuw toestel aangeboden, uit voorzorg kon ik de nieuwe microgolf even bekijken op afwijkingen in de winkel, zodra de doos open was kwamen er nog meer schilfers uit dan bij de vorige. dit was ook weer hun laatste stuk, en hierdoor werden wij genootzaakt een andere microgolf te kopen, deze keer kozen wij voor een whirlpool, wel duurder maar ineens degelijk dachten we. deze microgolf doet het alvast stukken beter, maar ook hier schort weer wat aan. er zit een barst in de display, en de oven maakt soms ongezonde geluiden. wij zijn alvast verschrikelijk teleurgestelt in dit filiaal van krefel in borsbeek. we hebben ook nooit van de winkel uit een compensatie of geste gekregen ondanks onze dure aankopen, waar wij problemen mee ondervonden.

******

Commentaren

Aankoop krefel Beste, heb net eens je verhaal gelezen en heb er toch wel wat opmerkingen over.
Sowieso bij een levering van een beschadigd toestel nooit aftekenen voor ontvangst, en altijd toestel grodig bekijken voor tekenen, daarna is het de dienst-na-verkoop van de fabricant die zich moet ontfermen over uw toestel.
Nieuwe laptops zijn sowieso nog blanco bij het installeren van uw toestel, als er dan dingen in het duits verschijnen kan het dus enkel en alleen maar uw eigen fout zijn, namelijk een foute installatie. Vriendelijk van die winkel dat ze u een nieuwe laptop hebben aangeboden, vind ik toch wel commerciële geste.
Sowieso 2 jaar garantie op een microgolfoven, binnenbrengen ter herstelling of omruiling van het toestel voorzien. Toestel met een barst in de display is dus ook een omruiling hé, natuurlijk wel niet door eigen toedoen.

Met vriendelijke groeten

Gepost door: Dirk | 25-05-10

Beste, wij zijn vaste klanten bij krefel
en hebben nooit problemen gehad,
tot nu ;s een laptop di nog een maand garantie had begon te mankeren, het contact waar je je kabel insteekt om op te laden was gebroken binnenin, wij brachten deze bij krefel binnen, en een maand later kregen we hem terug, de verkoopster zei dat er geen opmerkingen waren, en alles in orde was, dus we komen thuis, ik steek de oplader in het contact en hij reageerde niet, ik belde onmiddelijk naar krefel, en ze zeiden dat ik terug moest komen naar de winkel, ik was daar helemaal niet blij mee. maarja wat doe je eraan, dus ik bracht hem terug binnen, en ze zeiden dat ze de computer van packardbell met spoeddienst gingen opsturen, zodat ik hem sneller zou terug hebben, nu krefel heeft een herstellingsdienst op hun website, ik checkte die net, en wat zie ik dat hij 11 dagen later pas is opgestuurd, ik vind dat dat echt niet kan ;s wij allemaal zijn zeer telleurgesteld in krefel, heel onze familie is klant, we hebben nooit problemen gehad en nu dit, tja we hopen dat het snel opgelost geraakt, en we snel onze laptop terug in handen hebben, en ditmaal gemaakt zonder enig probleem over.
groetjes, Nicole

Gepost door: Nicole | 02-10-10

De commentaren zijn gesloten.