24-12-11

De Post en Maaltijdcheques

Beste lezer,

Reeds geruime tijd verdeelt mijn werkgever maaltijdcheques via De Post. Normaal ontvangen de werknemers deze omstreeks de 2de van elke maand. 

Echter, voor de tweede keer op 6 maand tijd zijn mijn cheques niet toegekomen. "Verdwenen" in De Post. Bij navraag op kantoor blijkt dat dit geen uitzondering is. Mijn wergever is geografisch verspreid over heel België en heeft meer dan 10.000 werknemers. Ze kunnen dus goede statistieken bijhouden :-). Blijkt nu dat er duidelijk bepaalde risico zones zijn waar maaltijdcheques "verdwijnen". 

Wat moeten we doen indien we ze niet ontvangen? Klacht indienen bij De Post via een electronisch formulier op hun website. Een dag later krijgen we bevestiging van ontvangst van de klacht, en een paar dagen later krijgen we steevast bericht dat de klacht zonder succes onderzocht werd. Intussen stuurt mijn werkgever nieuwe cheques op, dit keer aangetekend. Resultaat: niet enkel krijg ik ze een maand later, maar bovendien moet ik nog gaan aanschuiven in de post om ze te ontvangen (ja, ik ben nooit thuis wanneer de postbode komt aanbellen)

Is hier iets aan te doen? geen idee.

Zijn er nog mensen met een gelijkaardige ervaring?

Mvg.

Eric 

17:13 Gepost door Eric in De Post | Permalink | Commentaren (3) | Tags: maaltijdcheques |  Facebook |

Hoe een bericht posten...

Beste lezer,

Graag een woordje uitleg over hoe jullie hier commentaren kunnen achter laten. Eerst en vooral dient een onderscheid gemaakt te worden tussen commentaren en posts.

* Commentaren kan iedereen achterlaten op een bestaand artikel (Post). Hou er rekening mee dat de "auteur" van de Post verantwoordelijk is voor het al dan niet laten staan van het commentaar. Denk er dan ook aan dat je bij het publiceren van een commentaar, niet haatdragend, objectief en met respect te werk gaat. 

* Post zijn nieuwe thema's die aangesneden worden. Om toe te laten dat de opvolging van de posts optimaal verloopt zal ik niets meer zelf posten (tenzij natuurlijk een eigen verhaal :-)). Wil je je verhaal kwijt, stuur me dan een mailtje met de volgende informatie (deze info blijft confidentiëel en zal niet gebruikt worden, behalve voor het toekennen van schrijfrechten):

- naam en voornaam (eventueel een nickname toevoegen)

- naam van bedrijf/dienst waarmee je problemen hebt (voor het aanmaken van de categorie)

- product waarmee je problemen hebt (voor het aanmaken van de tags) 

Van een auteur wordt volgende gevraagd:

- wees eerlijk

- wees objectief

- wees constructief

- en vooral, vergeet ook niet de "epiloog" te posten.

Enkel dan kan deze blog ertoe leiden dat bedrijven er rekening mee houden.

Bedankt voor jullie begrip.


Eric

17:04 Gepost door Eric in Gebruik van deze Blog | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |