24-12-11

De Post en Maaltijdcheques

Beste lezer,

Reeds geruime tijd verdeelt mijn werkgever maaltijdcheques via De Post. Normaal ontvangen de werknemers deze omstreeks de 2de van elke maand. 

Echter, voor de tweede keer op 6 maand tijd zijn mijn cheques niet toegekomen. "Verdwenen" in De Post. Bij navraag op kantoor blijkt dat dit geen uitzondering is. Mijn wergever is geografisch verspreid over heel België en heeft meer dan 10.000 werknemers. Ze kunnen dus goede statistieken bijhouden :-). Blijkt nu dat er duidelijk bepaalde risico zones zijn waar maaltijdcheques "verdwijnen". 

Wat moeten we doen indien we ze niet ontvangen? Klacht indienen bij De Post via een electronisch formulier op hun website. Een dag later krijgen we bevestiging van ontvangst van de klacht, en een paar dagen later krijgen we steevast bericht dat de klacht zonder succes onderzocht werd. Intussen stuurt mijn werkgever nieuwe cheques op, dit keer aangetekend. Resultaat: niet enkel krijg ik ze een maand later, maar bovendien moet ik nog gaan aanschuiven in de post om ze te ontvangen (ja, ik ben nooit thuis wanneer de postbode komt aanbellen)

Is hier iets aan te doen? geen idee.

Zijn er nog mensen met een gelijkaardige ervaring?

Mvg.

Eric 

17:13 Gepost door Eric in De Post | Permalink | Commentaren (3) | Tags: maaltijdcheques |  Facebook |

18-12-07

De post - Wat een service...

Een nieuw verhaaltje... Deze keer opnieuw een eigen belevenis. ...

In September bestel ik via een E-Bay winkel in Hong-Kong toebehoren voor mijn GSM. Ik heb reeds verschillende malen bij deze winkel producten aangekocht. Twee weken na bestelling ontvang ik een bericht van de postbode in mijn bus dat hij is langs geweest en dat ik niet thuis was. Niet verwonderlijk, gezien die altijd met de paketjes komen waneer een mens werkt, en dus niet thuis is. Ik moest mijn pakje gaan ophalen in het lokale postkantoor in Sint-Jans-Molenbeek (melopee straat). Toen ik daar aankwam was er natuurlijk, zoals gewoonlijk, een ellelange file, maar gelukkig hebben ze daar nu een ticket systeem. Ik trok mijn nummertje en kon dan rustig in mijn auto naar muziek luisteren, terwijl ik de nummertjes zag voorbij gaan in het kantoor. Na 45 min muziek luisteren was het uiteindelijk mijn beurt.

Ik overhandigde het kaartje en de bediende ging op zoek naar mijn pakje.... maar vond niets. Hij zei dat hij me ging terugbellen van zodra het toegekomen was.

Een week later bel ik het kantoor zelf op om te vragen hoe ver het staat. Hij had niets ontvangen en ik moest een papier komen invullen. Na 30 min aanschuiven heb ik een soort klacht ingevuld. Men zou me contacteren indien men iets gevonden had.

Vandaag de dag nog geen nieuws. Zelfs niet na verschillende contactnames.

Dit is dus het toppunt. Een paketje geraakt van het verre Hong Kong tot voor mijn deur, en verdwijnt dan ten slotte tussen mijn deur en het postkantoor, gelegen op 500m in vogelvlucht van mijn woonst.

Service noemen ze dat.

Nog iemand dergelijke ervaringen? Ze zijn welkom. Mail ze maar.

Groetjes

13:41 Gepost door Eric in De Post | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |